گلایه جوانان از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت قند شوش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گلایه جوانان از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت قند شوش

شهروندان و جوانان شوشی در این روزها از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت‌ قند شوش معترض هستند ولی این شرکت در اقدامی جدید با کارگرانی که نزدیک به دو سال در حال کار بودند فسخ قرارداد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، شهروندان و جوانان شوشی در این روزها از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت‌ قند شوش معترض هستند ولی این شرکت در اقدامی جدید با کارگرانی که نزدیک به دو سال در حال کار بودند فسخ قرارداد کرده است.

یکی از کارگران شرکت قند شوش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در روزهای اخیر نیروهای زیادی از شهرهای دیگر در شرکت قند شوش استخدام شدند و می‌گویند ما نیروهای “آزمونی” هستیم و قرارداد بیش از 100 کارگر این شرکت تمدید نشده است.

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهایی که در شرکت قند مشغول به کار بازسازی و غیره بودند در آزمون استخدامی شرکت قند شوش ثبت‌نام نکردند. این جوانان به گمانِ خود، در این شرکت استخدام هستند.

وی تصریح کرد: بیش از دو هفته از صحبت‌های امام جمعه شوش و نماینده دلسوز مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در خصوص استخدام نیروهای بومی در شرکت قند شوش گذشته است ولی هنوز هیچ کاری در این ارتباط مشاهده نشده است.

چرا مسئولان شهرستان شوش کاری نمی‌کنند

یکی از شهروندان شوشینیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مردم شوش و جوانان در حال پیگیری هستند که تمام نیروهای شرکت قند شوش از افراد بومی باشند ولی متاسفانه در این روزها شاهد اخراج نیروهای بومی و استخدام غیربومی‌ها در این شرکت هستیم.

وی گفت: چرا مسئولان شهرستان شوش در ارتباط با استخدامی‌های شرکت قند شوش اقدامی نمی‌کنند فقط حرف می‌زنند و در عمل هیچ کاری از آنها دیده نمی‌شود.

این شهروند شوشی افزود: روزهای گذشته اسامی افراد غیربومی شاغل در شرکت قند شوش در فضای مجازی منتشر شد اما مسئولانی که بارها اعلام کردند ما یک نفر غیر شوشی را قبول نمی‌کنیم چه اقدامی برای این نیروهای غیربومی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اداره کار شوش کجا است، چرا هیچ پیگیری و صحبتی در این ارتباط انجام نمی‌دهد، انتظار داریم مسئولان شهرستان پیگیر استخدامی‌ها و اخراجی‌های شرکت قند شوش باشند.

مسئولان در ارتباط با استخدام غیربومی‌ها در شرکت قند شوش پاسخگو باشند

اما از سوی دیگر آیت‌الله سید محمد امام، امام جمعه شوش در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از تلاش صورت گرفته برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره کارخانه قند این شهرستان گفت: اولویت استخدام کارخانه قند شوش با جوانان شوشی باشد.

وی گفت: شخصا از استخدام افراد غیربومی در این شرکت قند شوش جلوگیری می‌کنم.

امام جمعه شهرستان شوش افزود: روزانه جوانان زیادی به بنده مراجعه می‌کنند و نسبت به استخدام افراد غیربومی در شرکت قند شوش اعتراض دارند، مسئولان باید در این رابطه پاسخگو باشند.

امام تصریح کرد: انتظار دارم مسئولان شهرستان شوش و شخص فرماندار شوش به موضوع استخدام غیربومی‌ها در شرکت قند شوش به صورت جدی ورود کند.

به گزارش تسنیم، کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید. این کارخانه پس از دو دهه فعالیت و در حالی که عنوان بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه را یدک می‌کشید، در سال 1382 به دلایلی ورشکسته شد.

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندر قند در استان برای بیش از یک دهه شد.

سال‌ها بعد با پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و همراه کردن دولت با استفاده از قانون حمایت از صنایع ورشکسته، عملیات احیا و بازسازی این کارخانه آغاز شد.اکنون پس از گذشت 15 سال کارخانه قند شوش مجدد راه‌اندازی شد.

شهرستان شوش در شمال خوزستان با وجود صنایع بزرگی چون کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کاغذ پارس هفت تپه و حریر خوزستان همچنین تولید 1،8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب بزرگ کشاورزی و صنعتی در استان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار