گیلان پایلوت پرداخت وام اشتغال روستایی/گردشگری اولویت اصلی اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گیلان پایلوت پرداخت وام اشتغال روستایی/گردشگری اولویت اصلی اشتغال

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی درگیلان اشاره کرد و گفت: در زمینه ایجاد اشتغال حوزه گردشگری اولویت اصلی این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی غروب چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان که با حضور مسئولان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آبی و خاکی وجود دارد نگران بهار آینده هستم.

وی با بیان اینکه متاسفانه سال آتی با توجه به این شرایط سال سختی خواهد بود، گفت : نه حوزه خاکی از آمادگی خوبی برخوردار بوده و نه شرایط آبی مطلوب است متاسفانه شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش هستیم.

ربیعی در ادامه به اتخاذ تصمیمات نادرست در حدود ۵۰ ساله گذشته در زمینه بازنشستگی اشاره کرد و افزود: امروز دیگر صندوق ها از ماهیت واقعی برخوردار نیستند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر شش میلیون نفر در سطح کشور فاقد دفترچه تأمین اجتماعی هستند، گفت: هم تصمیمات اشتباه در این حوزه و هم اتخاذ سیاست های غلط درباره صندوق ها سبب این موضوع شده است.

لزوم سختکوشی وتعامل همه مسئولان برای بهبود وضعیت موجود

وی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در حوزه های مختلف، تأکید کرد: برای حل این مشکلات و بهبود وضعیت موجود نیازمند سختکوشی و تلاش بیشتر از سوی همه مسئولان، تعامل و هم افزایی در سطح ملی، استانی و شهرستانی هستیم.

ربیعی با اشاره به واریز بخش اعظمی از بودجه کشور به صندوق ها یادآورشد: باید با بهره گیری از ظرفیت و امکانات موجود و در سایه تلاش و کوشش همه مدیران و مسئولان شرایط بهبود وضعیت موجود را فراهم کنیم.

وی برضرورت برگزاری هفتگی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و شناسایی نقاط قوت و ضعف در سطح استان ها تأکید کرد و گفت: وضعیت امروز با گذشته بسیار متفاوت بوده و هیچ گونه کم کاری از سوی هیچ کسی پذیرفته نیست.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایطی که طی سال های گذشته با آن مواجه بوده ایم، افزود: امروز موظف هستیم که در حوزه های اقتصاد، امنیت روانی و سلامت اجتماعی فعالیت و تلاش بیشتری انجام شود.

به گفته این مسئول برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در یک استان باید نقاط قوت آن در حوزه های مختلف شناسایی بر روی آن بحث و بررسی و برنامه ریزی لازم صورت گیرد و به صورت کلی اگر استانی نتواند کانون کارآفرینی برای خود شود و تفکر کارآفرینی در آن تقویت نشود نمی تواند در این حوزه موفق عمل کند.

فقرزدایی و ایجاد اشتغال دو اولویت مهم دولت تا سال ۱۴۰۰

ربیعی در ادامه فقرزادیی و ایجاد اشتغال را دو اولویت و سیاست مهم دولت تا سال ۱۴۰۰ عنوان و اظهار کرد: باید با شناسایی حوزه های فقر و نیازمندان اجتماعی زمینه تقویت حمایت اجتماعی را در سطح جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات مختلف در زمینه ایجاد اشتغال و تلاش دولت برای حل این معضل اجتماعی، افزود: توجه به ایجاد اشتغال در سطح روستاها و اشتغال حمایتی یکی از راهکارهای کاهش این مشکل و دغدغه مردم و مسئولان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید به صورت میانگین ۳۵ هزار شغل در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود، گفت: علاوه بر توجه به اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و اشتغال حمایتی، سیاست های مداخله در بازار کار برای سال آینده ۱۷۰ میلیارد تومان تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه امضا شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: این طرح از فردا از استان گیلان و چهار استان دیگر به عنوان پایلوت آغاز و سپس در سراسر کشور اجرایی می شود.

ربیعی همچنین به وضعیت اشتغال در سطح استان گیلان اشاره و تصریح کرد: اولویت اصلی استان گیلان برای ایجاد اشتغال توجه به حوزه گردشگری است و بیشترین میزان اشتغال برای استان گیلان در این حوزه درنظر گرفته شده است البته نه مسافرگردی بکله گردشگری به معنای واقعی آن مدنظر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه گردشگری موجود در استان گیلان در حال حاضر به معنای واقعی انجام نمی شود، یادآورشد: گردشگری در گیلان برپایه گردشگری مبتنی برمزیت های بومی و محلی است که باید به گردشگری پولی و کسب درآمد و ایجاد اشتغال تبدیل شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار