یکهزار و 374 فرصت شغلی امسال در دزفول ایجاد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

یکهزار و 374 فرصت شغلی امسال در دزفول ایجاد شد

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی دزفول گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 374 فرصت شغلی برای جوانان جویای کار این شهرستان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا کورش نوروزی روز یکشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:در سامانه رصد ، دزفول امسال متعهد به ایجاد یکهزار و 219 فرصت اشتغال شده بود که تا از ابتدای سال تاکنون برای یک هزار و 374 نفر اشتغال زایی شده که نشانه تحقق 105 درصدی در این شهرستان است.
وی افزود:همچنین در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان دزفول یک هزار و 524 طرح اشتغالزایی در سامانه ثبت شده که تاکنون 65 طرح در کارگروه فنی شهرستان تایید و در استان نیز ارزیابی و مورد تایید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:در این نشست نیز 23 طرح کشاورزی و پنج طرح صنعتی دیگر ارائه و مورد تایید قرار گرفت.
مهراب عبدالهی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت:سهمیه اعتبارات شهرستان دزفول در بخش صنعت هفت میلیارد و 600 میلیون ریال بوده که تنها 25 درصد آن محقق شده و این اعتبار ناچیز تغییری در صنعت دزفول ایجاد نخواهد کرد که نیازمند بازبینی و مساعدت استاندار خوزستان دارد.
وی افزود:13 طرح صنعتی در شهرستان دزفول مصوب شده که اکنون پنج طرح آن در این نشست بررسی می شود.
وی خواستار مساعدت و همکاری بیشتر دستگاه های دولتی برای رونق صنعت در این شهرستان شد.
مسعود رحیمی رئیس کمیته امداد دزفول نیز گفت:امسال تفاهم نامه کمیته امداد دزفول با بانک ملی 29 میلیارد ریال بوده که 80درصد این تسهیلات در جهت بهبود وضعیت نیازمندان جذب شده است.
وی افزود:همچنین هشت میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک ملت،سه میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی بانک صادرات و یک میلیارد و 470 میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید جذب شده است .
وی افزود:علاوه بر این تسهیلات در مشاغل خانگی نیز تسهیلاتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد دزفول واگذار شده است.
لقمان داودی رئیس صندوق کارآفرینی امید دزفول نیز گفت:بیش از 960 فقره تسهیلات در بخش های مختلف دزفول واگذار شده و اکنون نیز تسهیلاتی برای ساخت مسکن حوزه علمیه واگذار می شود.
وی با اشاره به اینکه نمی توان منتظر کمک های دولتی برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی بود خواستار مساعدت ارگانها و دستگاه های این شهرستان برای تزریق اعتبار به این صندوق شد و گفت:صندوق کارآفرینی امید هر میزان اعتبار آورده را دوبرابر تحویل همان بخش خواهد داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار