۲۹۲ رشته محل به دانشگاه فنی وحرفه ای اضافه شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ۱۸۴ رشته محل این دانشگاه صفر و ۲۹۲ رشته محل به مجموع رشته محل های این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی اضافه شد.

ابراهیم صالحی عمران در  گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سال تحصیلی جاری با توجه به سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی رشته محل های دایر در دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  براین اساس ۱۸۴ رشته محل صفر و ۲۹۲ رشته محل به مجموع رشته محل های دانشگاه فنی وحرفه ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی اضافه شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: رشته های مهارتی باید متناسب با تقاضای بازار کار ایجاد شود و فارغ التحصیلان این دانشگاه بلافاصله بعد از تحصیل جذب بازار کار شوند.

وی گفت: کل رشته‌های این دانشگاه ۱۵۳ رشته است و تاکنون ۴۱ سرفصل را بازنگری کردیم و بنا داریم تا تمامی برنامه‌های درسی این دانشگاه را بازنگری کنیم.

صالحی‌عمران ادامه داد: ۶۷۲ عضو هیئت علمی و ۳۴۲ غیر هیئت علمی و ۲۰ هزار نیروی حق‌التدریس که دارای کد مدرسی هستند با دانشگاه فنی و حرفه ای همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در سراسر کشور برای دروس عملی در نظر گرفته شده است و به دنبال این هستیم که مهارت‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی را در دانشجویان ایجاد کنیم تا پنجه‌های کارآمد تربیت شوند و در چرخه تولید در سال جهش تولید اقدامات موثری صورت پذیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار