۷۰۰۰ میلیارد تومان طرح اشتغالزا در انتظار دریافت تسهیلات است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که هفت هزار میلیارد تومان طرح اشتغال در بانک هاست، از پرداخت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات روستایی روز به روز افزایش می یابد و برنامه های ویژه ای برای اشتغال داریم.

وی با اشاره به این که در گذشته نهادهای لازم برای اشتغال در سطح کشور نداشتیم، افزود: در حوزه اشتغال پول توزیع می کردیم و مجوز می دادیم پول اما نظارتی نبود.

وی با بیان این که امروز نهادهای مختلفی شکل گرفته است، ادامه داد: هم اکنون هفت هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا در بانک ها داریم و تا امروز هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات عقد قرار داد شده و تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان این که هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت شده است، افزود: اشتغال فراگیر با رسته های مشخص به وعده های داده شده در حال انجام است.

حفظ اشتغال موجود

وی با بیان این که سیاست بعدی ما حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از بیکاری است تا بتوانیم یک میلیون شغل ایجاد کنیم، افزود: به سمت شرکت های متوسط و خرد خواهیم رفت و حفظ صنعت و سرمایه گذاری بالا در دستور کار قرار دارد و زنجیره ای کردن شرکت ها کوچک و متوسط از سیاست های ماست.

وزیر تعاون با اشاره به این که روستاییان با مزایای صندوق بیمه کشاورزی و روستایی آشنا نیستند، متذکر شد: این مسئله نیاز به فرهنگسازی دارد و می خواهیم سالمندی و فقر از هم فاصله بگیرد.

وی اضافه کرد: طرح اشتغال روستایی برای این بود که آب و خاک را حفظ کنیم معیشت روستا حفظ شود و آینده زندگی روستاییان تغییر کند.

وی یادآور شد: افراد با ۱۰ سال پرداخت می توانند تضمینی برای زندگی آینده داشته باشند و این بیمه می تواند برای زندگی بهتر در روستا کمک کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار