۹۷۵ هزار شغل جدید در سال اول دولت سیزدهم ایجاد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال وزارت کار از ایجاد قریب به یک میلیون شغل جدید در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در دولت مردمی سیزدهم از شهریور پارسال تا مرداد امسال، ۹۷۵ هزار و ۶۳۳ شغل ایجاد شده است.
محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از شناسایی 100 نقطه بحرانی اشتغال در کشور از مردادماه سال گذشته تاکنون، باهدف توسعه اشتغال پایدار در مناطق بحرانی خبر داد و گفت: این مناطق با استفاده شاخص‌های مختلف و بازدیدهای میدانی صورت گرفت تا با حداقل سرمایه‌گذاری حداکثر اشتغال‌ها ایجاد شوند.

وی از ایجاد قریب به یک میلیون شغل جدید در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در دولت مردمی سیزدهم از شهریور پارسال تا مرداد امسال، 975 هزار و 633 شغل ایجاد شده است.

معاون اشتغال وزارت کار اظهار داشت: با آمار قابل اتکای همه دستگاه ها از ابتدای شهریور تا پایان اسفند 1400 ، یعنی 7 ماه نخست آغاز به کار دولت 634 هزار شغل ایجاد شده است.

کریمی بیرانوند گفت: براساس گزارش سامانه ملی رصد اشتغال، عملکرد 5 ماهه از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال 341 هزار و 633 شغل در کشور ایجاد شده است.

وی افزود:سامانه ملی رصد اشتغال کشور، مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید در کشور را به همراه محل کار آنها به صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال‌های ایجاد شده در سطوح ملی، استانی، شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد اشتغال‌های جدید به تفکیک دستگاه مسئول را نشان می‌دهد.

معاون اشتغال وزارت کار افزود: براساس نتایج حاصل از بررسی عملکرد دستگاه‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت جهاد کشاورزی بیشترین ثبت اشتغال کشوری را کسب کرده‌اند.

وی درباره بررسی جنسیت اشتغال ثبت شده طی 5ماهه گذشته گفت: بررسی جنسیت اشتغال ثبت شده 5 ماهه سال جدید نشان می دهد که حدود 70 درصد مربوط به مردان و 30 درصد مربوط به زنان بوده و بیش از 60 درصد افراد دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند. حدود 100 هزار مورد تأمین مالی اشتغال در این مدت صورت گرفته که 48 درصد طرح ها مربوط به بخش خدمات، 30 درصد مربوط به بخش صنعت و 22 درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است. همچنین بیشترین محل تامین مالی منابع تبصره 16 بودجه است که بیش از 46 درصد از این محل پرداخت شده است که تسهیلات اشتغالی کم بهره است.

معاون اشتغال بیان کرد: در 5ماهه گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق کاریابی‌ها بیش از 107 هزار و 800 فرصت شغلی شناسایی و 15.462 نفر از ابتدای سال به وسیله کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی به کارگماری صورت گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار