مجوز جذب 25 هزار نیروی پرورشی در حال صادر شدن است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نیروهای خرید خدمات یک دوره توانمندسازی در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و پس از آن از طریق یک آزمون درون سازمانی تبدیل وضعیت خواهند شد.

رسول قدیم‌خانی شنبه ۲۸ مرداد در جلسه تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات و پیش دبستانی شهرستان ملایر، تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات تا مهرماه سال جاری را از جمله اولویت های سازمان آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: نیروهای خرید خدمات طی سال های گذشته که آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه بوده، دست این سازمان را گرفتند.

وی با بیان اینکه اقدامات سازمان آموزش و پرورش نیازمند مبانی قانونی است، تصریح کرد: شکی در تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات نداریم و مجری قانون هستیم.

قدیم‌خانی با تاکید بر اینکه باید قانونی وجود داشته باشد تا بتوانیم براساس آن نیروها را تعیین تکلیف کنیم، مطرح کرد: تعیین تکلیف بیش از ۲۰ هزار نیروی خرید خدمات بر عهده آموزش و پرورش است.

وی ورود نیروی انسانی به شیوه های مختلف را یکی از آسیب های آموزش و پرورش خواند و افزود: این روند یک جایی باید قطع شود چرا که آسیب های از این حیث در نظام تعلیم و تربیت کم نیست.

قدیم‌خانی با تاکید بر اینکه نیروهای خرید خدمات در یک پروسه رقابتی وارد آموزش و پرورش می شوند، افزود: آسیب های اجتماعی مدارس با معلم برطرف می شود پس باید با طراحی یک مسیر درست، معلمی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت و مشغول به‌کار شود.

ایجاد نگرش تحول گرایانه در محتوای آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

وی به برگزاری آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و دبیری در سال جاری اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار یک نگرش تحول گرایانه در محتوای آزمون های استخدامی ایجاد شد.

قدیم‌خانی ضمن اشاره به مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون مربی پرورشی، مشاور و مراقب سلامت حداکثر تا پایان مهر ماه گفت: در مرحله اول اجازه دادیم همه داوطلبان فارغ از رشته تحصیلی و سن در آزمون ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سال ها جنگیدیم که محتوای آزمون همان مطالبی باشد که معلم در کلاس با آن مواجه است، گفت: منابع آزمون، کتاب ها و مطالبی هستند که معلم در مدرسه با آنها سروکار دارد.

قدیم‌خانی با تاکید بر اینکه برای داوطلبان با سابقه تدریس امتیاز قائل می شویم، خطاب به مربیان پیش دبستانی مطرح کرد: در حال حاضر به جز شرکت در آزمون استخدامی هیچ راهکار قانونی دیگری برای جذب وجود ندارد.

معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در فرآیند آزمون تمهیدات و تسهیلاتی برای افرادی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، می اندیشیم.

وی مطرح کرد: اگر قانونی مبنی بر جذب مربیان پیش دبستانی توسط مراجع قانونی مصوب شود، ملزم به اجرای آن هستیم اما در حال حاضر مسیر فقط از طریق شرکت در آزمون های استخدامی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار