معلمان خرید خدمات آموزشی به کلاس‌های درس برمی‌گردند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به علت بدون معلم ماندن برخی کلاس ها، ابلاغیه بکارگیری نیرو‌های خرید خدمات آموزشی به استان‌ها صادر شده است و این معلمان می‌‎توانند به کلاس‌های درس بازگردند.

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره اینکه گفت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار معلم خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش و عمدتاً در مناطق محروم مشغول به کار بودند که بخشی از این نیرو‌ها در آزمون‌های استخدامی امسال آموزش و پرورش پذیرفته شده و فرآیند استخدام آن‌ها انجام خواهد شد، ولی مابقی نیرو‌ها هم می‌توانند با این ابلاغیه جدید به کلاس‌های درس بازگردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پس از طرح این تذکر در نشست علنی، رئیس مجلس با رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در خصوص خالی بودن کلاس‌های درس مذاکراتی را داشته و در نهایت ابلاغیه جذب نیرو‌های خرید خدمات آموزشی صادر شد.

وحیدی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام نشده، رفع مشکل کمبود معلم از طریق نیرو‌های خرید خدمات آموزشی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: البته مجوزی برای جذب نیرو‌های خرید خدمات جدید صادر نشده بلکه این تصمیم برای بازگشت به کلاس معلمانی است که بعضا بیش از ۱۰ سال سابقه کار داشته تا کلاس‌های درس از حضور آن‌ها بی بهره نکند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار