آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

13 آذر 1402 – تمدید مهلت ثبت نام یازدهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی
به اطلاع می‌رساند مهلت ثبت نام یازدهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی تا پایان روز جمعه 17 آذر ماه 1402 تمدید گردید.


8 آذر 1402 – انتشار الحاقیه دفترچه راهنمای ثبت نام یازدهمین آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

به اطلاع می‌رساند الحاقیه دفترچه راهنمای آزمون استخدام یازدهمین فراگیر دستگاه های اجرایی منتشر گردید.

مشاهده الحاقیه


8 آذر 1402 – انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت نام یازدهمین آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی
پیرو انتشار دفترچه راهنمای یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، بدینوسیله به اطلاع كلیه داوطلبان شركت در امتحان مذكور میرساند، با توجه به اعلام دستگاه های اجرایی، اصلاحات و اضافات ذیل در سامانه ثبت نام صورت گرفته است.

مشاهده اصلاحیه


به اطلاع می‌رساند دفترچه راهنمای یازدهمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه های اجرایی کشور منتشر شد.

شرایط عمومی
۱- داشتن تابعیت ایران؛
۲- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۳- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۴- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (۸) مصوبه شماره /۱۴۰۰/۶۷۹۵دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی،
دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲ ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون مورخ(۱۴۰۲/۱۰/۰۸)، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
۵- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای ا نجام کاری که استخدام میشوند؛
۶- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
۷- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
۸- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
۹- داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
۱۰- به استناد ماده(۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
۱۱- داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰) سال تمام برای استخدام و برای متخصصین با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج (۴۵) سال تمام بر اساس بند (الف) ماده (۴۲) قانون مدیر یت خدمات کشوری.
تبصره۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه ها ی دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
تبصره ۳: به موجب بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند، پن(۵) سال میباشد.
امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد.
مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر میباشد.
مواد آزمون

تبصره۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
تبصره ۲: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
ب – آزمون تخصصی و اختصاصی
سوالات حیطه های تخصصی و اختصاصی در امتحان مشترک فراگیر با توجه به شغل مورد نظر تعیین شده و مواد آزمون سوالات تخصصی و اختصاصی برای هر یک از مشاغل به تفکیک دستگاه های اجرایی در بخش هشتم همین دفترچه مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون تخصصی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای و با ضریب مندرج در جداول بخش هشتم میباشند. ضمنًا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

ثبت نام
ثبتنام به صورت اینترنتی از روز شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲ تا پایان روز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.
به متقاضیان تاکید میشود در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
نحوه دریافت کارت و برگزاری آزمون
کارت شرکت در آزمون، از روز ۵ دی ماه ۱۴۰۲ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۸ دی ماه ۱۴۰۲ در تهران و در صورت لزوم در مراکز استان ها و شهرستان ها حسب مورد، برگزار خواهد شد.
ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام چاپ کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نتایج آزمون
زمان اعلام نتایج آزمون کتبی مشترک فراگیر، اواخر دی ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.
تعیین حدنصاب
کسب حداقل پنجاه درصد (٪۵۰) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (٪۴۰) برای حیطه عمومی امتحان مشترک فراگیر و شصت درصد (٪۶۰) برای حیطه تخصصی و اختصاصی امتحان مشترک فراگیر در هر سهمیه استخدامی – شغل – شهرستان در هر یک از دستگاههای اجرایی.
تذکر: داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفًا کارنامه آزمون کتبی از طریق درگاه الکترونیکی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: 4 الی 13 آذر 1402
دریافت کارت آزمون: 5 دی 1402
زمان برگزاری آزمون: 8 دی 1402

دانلود دفترچه شرایط (PDF)

ثبت نام

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.