7200 معلم حق‌التدريسی خوزستانی در انتظار تصميم دولت

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

7200 معلم حق‌التدريسی خوزستانی در انتظار تصميم دولت

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعداد كل معلمان حق‌التدريس در استان خوزستان 7 هزار و 200 نفر است كه تا كنون هيچ دستورالعملي مبني بر جذب معلمان حق‌التدريس از سوي وزارتخانه به دست ما نرسيده است.

حرج چلداوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: تعداد کل معلمان حق‌التدریس در استان خوزستان 7 هزار و 200 نفر است که حدود 70 تا 80 درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. نواحی چهارگانه شهر اهواز بیشترین تعداد معلمان حق‌التدریس را به خود اختصاص داده است. شهرهای آبادان، مسجدسلیمان، ایذه، دشت آزادگان، خرمشهر و شادگان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چلداوی با اشاره به مراحل جذب نیروهای حق‌التدریس، اظهار کرد: تا کنون هیچ دستورالعملی مبنی بر جذب معلمان حق‌التدریس از سوی وزارتخانه به دست ما نرسیده و درصورت ابلاغ بخشنامه، نیروهای حق‌التدریس به مدت یک سال دوره می‌روند و سپس از طریق برگزاری آزمون به صورت پیمانی جذب می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: درصورتی‌که مصوبه مجلس درخصوص جذب نیروهای حق‌التدریس به مرحله اجرا برسد کمک زیادی به استان خوزستان می‌شود به دلیل اینکه در جذب‌های سالانه حدود هزار نفر به خوزستان ظرفیت می‌دهند درحالی‌که نیاز استان خیلی بیشتر است و ما حدود 7هزار نفر خارج از ضابطه به صورت حق‌التدریس جذب کردیم.

وی افزود: معلمان حق‌التدریس کمک بزرگی برای استان خوزستان هستند و درصورت نبود این نیروها به دلیل کمبود نیروی انسانی یک فاجعه رخ می‌داد. همچنین اجرای این مصوبه ازنظر اشتغال‌زایی نیز بسیار برای استان مفید است و نیروهای جوان بیشتری جذب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرد که تمامی معلمان حق‌التدریسی تا سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند که نیازمند همکاری دولت با مجلس است. خوزستان نیز درحالی‌که نیازمند جذب نیرو در شهرهای مختلف استان است همچنان درانتظار اجرایی شدن مصوبه مجلس توسط دولت است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار