آیا فضای بیمارستانی برای افزایش دانشجویان پزشکی وجود دارد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دو سوم آموزش دانشجویان پزشکی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و بیمارستان‌ها باید توان داشته باشند و فضای کافی برای آموزش دانشجوی جدید وجود داشته باشد.

دکتر میثم مردسلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصمیم‌ها برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اظهار کرد: تربیت دانشجویان پزشکی نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و باید با سرانه دانشجو متناسب باشد بنابراین اگر قرار باشد افزایشی در تعداد دانشجویان داشته باشیم، نیاز است که زیرساخت‌های لازم از جمله فضاهای آموزشی لازم ایجاد شوند. البته با جذب اعتبار می‌توان زیرساخت‌های لازم را به وجود آورد.

وی افزود: در حال حاضر در آموزش دانشجویان پزشکی از حداکثر ظرفیت و امکانات خود استفاده می‌کنیم. سالانه حداکثر ظرفیت برای ورودی‌های پزشکی استفاده می‌کنیم هر چند با جذب اعتبارات می‌توان تا دو سه سال آینده زیرساخت‌های بیشتری فراهم کرد.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دو سوم آموزش دانشجویان پزشکی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و بیمارستان‌ها باید توان داشته باشند و فضای کافی برای آموزش دانشجوی جدید وجود داشته باشد. ما نیز تنها با راه‌اندازی یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جدید می‌توانیم ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را در این دانشگاه افزایش دهیم.

مردسلطانی در پاسخ به اینکه آیا پذیرش دانشجوی بیشتر در رشته پزشکی منجر به افزایش بیکاران این رشته می‌شود؟ بیان کرد: به هر حال نیازی در جامعه وجود دارد اما هر گونه افزایش ظرفیت باید متناسب با نیاز جامعه باشد. ما داریم به سمت آموزش پاسخگو می‌رویم و بحث ما تنها صنفی نیست بلکه بحث ارائه خدمات است؛ باید تعادلی میان نیاز جامعه و تعداد فارغ‌التحصیلان برقرار شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار