حضوری شدن آموزش‌های ترم آتی دانشگاه‌ها در صورت موافقت ستاد کرونا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد آموزش‌های ترم آتی دانشگاه‌ها حضوری خواهد بود.
مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری ترم آتی دانشگاه‌های کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها با توجه به امکانات موجود برعهده روسای دانشگاهی گذاشته شده است.

او افزود: دانشگاه‌هایی که آمادگی حضوری کامل را برای ترم آتی داشته باشند، می‌توانند در چهارچوب تعیین شده ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنند.

گنجی تصریح کرد: وزارت علوم در تلاش است تا مسائل رفاهی و مورد نیاز دانشگاه‌ها را آماده کرده و بر اساس درخواست آن‌ها برای بازگشایی حضوری ترم آتی اقدام کند و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد و دانشگاه‌ها امکانات و اقدامات لازم را داشته باشند سعی خواهیم کرد تا آموزش‌های ترم آینده دانشگاه‌ها به صورت صددرصد حضوری باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا برنامه وزارت علوم این بود که برخی از دروس دانشگاهی به شیوه مجازی تداوم یابند، چرا که آموزش عالی ایران باید از تکنولوژی‌های موجود بهترین استفاده را بکند.

گنجی تاکید کرد: در ترم آتی هم برخی از دروس تا حد امکان به شیوه مجازی از نظر وقت و زمان ادامه پیدا می‌کنند، اما دروس عملی که باید صددرصد حضوری باشند به همان شیوه برگزار خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی کشور در ترم آتی اظهار کرد: بر اساس تصمیم گیری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا سعی می‌کنیم به صورتی عمل کنیم که هیچ مشکلی از بابت مسائل رفاهی مانند تغذیه و خوابگاه‌ها در صورت حضوری شدن آموزش‌ها به وجود نیاید.

گنجی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات موجود در زمینه مسائل رفاهی و خدمات مانع حضوری شدن آموزش‌های ترم آتی نشود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار