استخدام کارشناسان رسمی دادگستری

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

19 آبان 99 – اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضائیه در سال 99 

کارجویان گرامی به اطلاع می رساند نتایج آزمون اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری- قوه قضائیه در سال 1399 اعلام گردید.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


14 تیر 99 – اصلاحیه دفترچه‌ آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری سال 98

پيرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ 98/12/12 و اصلاحیات مندرج در اطلاعیه مورخ 99/02/24 بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون متقاضيان اخذپروانه کارشناسي رسمي دادگستري سال 1398 مي‌رساند اصلاحیه جديد ذيل در دفترچه راهنماي مذكور صورت گرفته است:

در رشته امتحانی امور وسایط نقلیه موتوری و زمینی (تصادفات) کد رشته 04، دو مبحث «مهندسی مکانیک» و «مهندسی ترافیک» به مباحث و سرفصل‏های امتحانی این رشته اضافه می گردد. لذا مباحث و سرفصل‏های رشته امتحانی امور وسایط نقلیه موتوری و زمینی (تصادفات) کد رشته 04 به شرح ذیل خواهد بود:

آیین ‏نامه راهنمایی و رانندگی ـ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ـ قانون بیمه ـ مجموعه دستورالعمل‏های پلیس راهور ناجا (شماره‏گذاری) ـ قانون مجازات اسلامی (مبحث تصادفات) ـ اجرائیات ـ مهندسی مکانیک ـ مهندسی ترافیک


10 اسفند 98 – اطلاعیه برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در سال 99

بدین وسیله به اطلاع علاقمندان به ورود به کسوت کارشناسی رسمی دادگستری می‌رساند طبق مصوبه مورخ ۳۰-۱۱-۱۳۹۸ شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری مقررگردید ” در نیمه اول سال ۱۳۹۹ آزمون بعدی درارتباط با رشته-محل‌هایی که ظرفیت آنها در آزمون ۹۸ تکمیل نشده است، برگزار شود”.


28 بهمن 98 – اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 98 

کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ اسامی معرفی شدگان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1398 اعلام گردید.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


14 آبان 98 – اطلاعیه‌ تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1398

پيرو اطلاعيه مورخ 98/08/04 بدينوسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام در آزمون كارشناسان رسمي دادگستري سال 1398 مي‌رساند، نظر به اينكه براساس اطلاعيه منتشر شده، مركز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در تاريخ 98/09/29 اقدام به برگزاري آزمون اخذ پروانه وكالت خواهد نمود. لذا به منظور آرامش وآسایش آن دسته از داوطلباني كه علاوه بر ثبت‌نام در آزمون كارشناسان رسمي دادگستري در آزمون اخذ پروانه وكالت مركز مذكور نيز ثبت‌نام نموده‌اند تاريخ برگزاري آزمون كارشناسان رسمي دادگستري بجاي 98/09/29 در روز جمعه مورخ 98/10/06 در كليه مراكز استانهاي كشور بطور همزمان برگزار خواهد شد.ضمناً جزئیات مربوط به زمان توزیع کارت ورودبه جلسه و برگزاری آزمون دراطلاعیه ای که درتاریخ 98/10/02 منتشر می شود، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.همچنین همانگونه که دردفترچه راهنمای ثبت نام آزمون 98 توضیح داده شده است سوالات آزمون از دروس علمی تخصصی ودانشگاهی رشته مربوطه ونکات کاربردی درآن رشته می باشد.


4 آبان 98 – اطلاعیه تمدید ثبت نام و تغییر زمان آزمون‌ کارشناسان رسمی دادگستری سال 98 

پيرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون كارشناسان رسمي دادگستري سال 1398، همچنين اطلاعيه‌هاي مورخ 98/07/08 ، 98/07/09 و 98/07/13، به منظور ايجاد فرصت مطالعه و حضور ذهن بيشتر براي داوطلبان، بدينوسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت نام مي‌رساند كه زمان برگزاري آزمون مذكور به تاريخ 98/09/29 تغيير مي‌يابد. لذا به منظور فراهم نمودن تسهيلات براي كليه داوطلبان متقاضي بويژه آن دسته از داوطلباني كه در زمان مقرر (از تاريخ 98/07/08 لغايت 98/07/20) در آزمون مزبور ثبت‌نام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه متقاضيان بتوانند از روز شنبه مورخ 98/08/11 تا روز چهارشنبه مورخ 98/08/15 و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت‌نام و اصلاحات دفترچه مذكور وفراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش‌ آموزش كشور مراجعه و با توجه به موارد ذيل نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام نمايند.

1- داوطلباني كه قبلاً نسبت به خريد كارت اعتباري ثبت‌نام اقدام نموده‌اند و موفق به ثبت نام نشده اند مي‌توانند با اطلاعات همان كارت اعتباري نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.

2- داوطلباني كه در زمان مقرر ثبت نام ننموده‌اند مي‌توانند با مراجعه به قسمت خريد كارت اعتباري و پرداخت هزينه مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.
3- داوطلباني كه قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند مي‌توانند در صورت تمايل در بازه زماني فوق (98/08/11 لغايت 98/08/15) نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود اقدام نمايند.

لازم به توضيح است آزمون در روزجمعه 98/09/29 در كليه مراكز استانهاي كشور برگزار خواهد شد.


13 مهر 98: اصلاحیه سوم دفترچه و تمدید ثبت‌نام آزمون‌ کارشناسان رسمی دادگستری سال 98 

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸، همچنین اطلاعیه‌های مورخ ۹۸/۰۷/۰۸ و ۹۸/۰۷/۰۹، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام می‌رساند شرایط ثبت نام متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از حیث رشته تحصیلی و سابقه کار به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱-متقاضیان با داشتن دانشنامه کارشناسی و بالاتر مرتبط، با ۵ سال سابقه کار تجربی.

۲-متقاضیان برای رشته های کارشناسی که رشته دانشگاهی ندارند با داشتن دانشنامه غیر مرتبط و ۱۵ سال سابقه کار تجربی مرتبط.

لذا با عنایت به مراتب فوق و به منظور فراهم نمودن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۹۸/۰۷/۱۳) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز شنبه مورخ ۹۸/۰۷/۲۰ نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. بنابراین کلیه متقاضیان‌، ضرورت دارد که تا مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، مندرجات اطلاعیه‌های فوق و همچنین این اطلاعیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند می‌توانند با توجه به مندرجات اطلاعیه‌های صادر شده، در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود در بازه زمانی تعیین شده اقدام نمایند


۹ مهر ۹۸ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۹۸ و اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۷/۰۸ بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون مذکور می‌رساند، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری اصلاحات جدید مربوط به جداول شماره (۱)، (۲) و (۴) دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

داوطلبان با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام، مفاد اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۷/۰۸ و همچنین توضیحات ذیل می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی مقرر (تا تاریخ ۹۸/۰۷/۱۳) نسبت‌ به ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از داوطلبانی هم که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند در صورت تمایل می‌توانند با توجه به مفاد اطلاعیه‌ فوق و همچنین توضیحات این اطلاعیه، تا پایان مهلت ثبت‌نام نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

ـ اصلاحات مربوط به جدول شماره(۱):

اصلاحات مربوط به رشته امور سرمایه گذاری،پولی و اعتباری(کد ۷۸):

– رشته تحصیلی مدیریت کسب و کار(کد۴۳۷) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته تعیین نفقه(کد ۳۳):

– رشته تحصیلی حقوق(کد۲۵۲) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته امور حسابداری و حسابرسی(کد ۳۷):

– رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی با گرایش مالی(کد۴۳۸) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته امور ثبتی(کد ۱۴):

– رشته تحصیلی حقوق (کد۲۵۲) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته راه و ساختمان(کد ۴۱):

– رشته تحصیلی مهندسی تکنولوژی عمران(کد۴۳۹) و مهندسی تکنولوژی معماری(کد ۴۴۰)به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته کامپیوتر(رایانه) و فناوری اطلاعات(کد ۵۵):

– رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار(کد ۴۴۱) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته ایرانگردی و جهانگردی(کد ۲۳):

– رشته تحصیلی مدیریت جهانگردی(کد ۴۴۲) و مدیریت گردشگری(کد ۴۴۳) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته برق الکترونیک و مخابرات(کد ۲۴):

– رشته تحصیلی مهندسی برق ـ مخابرات(کد۳۳۸) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته برق، ماشین و تاسیسات کارخانجات(کد ۲۵):

– رشته تحصیلی مهندسی برق ـ مخابرات(کد۳۳۸) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

ـ اصلاحات مربوط به جدول شماره(۲):

ـ شرایط اختصاصی مندرج در بالای جدول فهرست رشته محل ها ی رشته های کارشناسی جدول شماره(۲) به صورت ذیل اصلاح می گردد.

شرایط اختصاصی:

– داشتن دانشنامه کارشناسی و بالاتر و ۱۵ سال تمام سابقه تجربی.

رشته‌های تحصیلی مجاز:

– مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری:‌ کلیه رشته های تحصیلی (کد۴۳۶)

اصلاحات مربوط به رشته امور اداری و استخدامی(کد ۱۱):

– رشته تحصیلی مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی(کد۴۴۴) با داشتن ۵ سال تجربه به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

ـ اصلاحات مربوط به جدول شماره(۴):

اصلاحات مربوط به رشته بیوتکنولوژی (کد ۷۷):

– دارا بودن کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته تحصیلی مهندسی شیمی(کد۲۲۲) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.


8 مهر 98 – اصلاحيه دفترچه راهنماي ثبت‌نام در آزمون كارشناسان رسمي دادگستري سال 1398

پيرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون كارشناسان رسمي دادگستري سال 98 بدين‌وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام در آزمون مذكور مي‌رساند، با توجه به اعلام شوراي عالي كارشناسان رسمي دادگستري جدول سهميه 25 درصد و 5 درصد ايثارگران مندرج در صفحه (2) دفترچه بخش دوم: امتیازات و سهمیه ­های قانونی بشرح ذيل اصلاح مي‌گردد. لذا كليه داوطلبان متقاضي سهميه ايثاگران لازم است با توجه به اصلاحات اعلام شده در صورت لزوم نسبت به اصلاح اطلاعات ثبت‌نامي خود حداكثر تا تاريخ 98/07/13 اقدام نمايند.

ـ سهميه ايثارگران:

جانبازان با حداقل 10 درصد جانبازي

آزادگان با حداقل 3 ماه  اسارت

همسر شهيد

فرزند شهيد

همسرجانباز بیست و پنج درصد و بالاتر

فرزند جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر

همسرآزاده

فرزندآزاده

رزمندگان با سابقۀ حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه درجبهه ­ها

فرزند رزمنده با سابقۀ حداقل دوازده ماه تمام حضور داوطلبانه درجبهه ­ها


انتشار دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

اول دفتر به نام ایزد دانا. راهنمای ثبتنام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ را به داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی رسمی ارائه میکنیم. توصیه ما این است که این مجموعه را بدون شتابزدگی بخوانید و در گردآوری و ثبت اطلاعات خواسته شده منتهای دقت را به کار ببندید تا حقی از شما تضییع نشود. برایتان در این آزمون و در سراسر زندگی موفقیت آرزو میکنیم.

بخش اول : شرایط عمومی داوطلبان و درباره جدولهای ۱ و ۲ و ۳ و ۴

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر اساس مفاد ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، علاوه بر شرط وثاقت، باید واجد شرایط زیر باشند:
۱ .متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیتهای دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
۲ .داشتن تابعیت ایرانی.
۳ .نداشتن پیشینه کیفری موثر.
۴ .عدم اعتیاد به مواد مخدر.
۵ .نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروههای غیرقانونی، یا مخالف اسلام.
۶ .داشتن حداقل ۲۵ سال سن تمام تا آخرین روز ثبتنام. (۱۳۷۳/۰۷/۱۳به قبل)
۷ .داشتن گواهی معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان).
۸ .داشتن سلامت جسمی برای انجام امور کارشناسی، بدون نیاز به کمک دیگران، به تایید پزشکان مورد اعتماد کانون ذیربط.
۹ .داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته مورد تقاضا از یکی از دانشگاههای معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تایید یکی از وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و داشتن حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی در رشته مورد تقاضا پس از اخذ دانشنامه مذکور.
تذکر: رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبتنام کنند، در جدول شماره یک آورده شده است.
۱۰ .هرگاه در رشته مورد تقاضا، دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان با دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی در آن رشته، میتوانند در آزمون شرکت کنند. رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبتنام کنند، در جدول شماره دو آورده شده است.
۱۱ .در جدول شماره سه، رشتههای کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن دانشنامه کارشناسی مرتبط یا بالاتر و پنج سال تمام سابقه تجربی بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی غیر مرتبط یا بالاتر و پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط میتوانند در آنها ثبت نام کنند، آورده شده است.
۱۲ .در جدول شماره چهار، فهرست رشتههایی آورده شده است که ثبت نام در آزمون آنها به دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری نیاز دارد.
۱۳ .ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت، آخرین روز ثبت نام (۱۳۷۳/۰۷/۱۳) است.

بخش دوم: امتیازات و سهمیه های قانونی

سهمیه ایثارگران
الف) ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد شامل

جانبازان
آزادگان
همسر شهید
فرزند شهید
همسر جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر
فرزند جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر آزاده دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
فرزند آزاده دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
خواهر و برادر شهید

ب) ایثارگران سهمیه ۵ درصد شامل

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر رزمنده با سابقه حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزند رزمنده با سابقه حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزند جانباز زیر بیست و پنج درصد
فرزند آزاده کمتر از یک سال اسارت

 

در مورد ایثارگران، جانبازان، آزادگان، و خانواده محترم شهدا عیناً مفاد مندرج در ماده ۵۹ و ۵۹ مکرر قانون خدمات جامع ایثارگران اعمال میشود.
در مورد ایثارگران، ابتدا ایشان باید ۷۰ درصد نمره کتبی آخرین فرد پذیرفته شده درآن رشته را کسـب نمـوده تـا در زمـره ۳۰ درصـد سـهمیه از ظرفیت آن رشته در کانون مربوطه در نظر گرفته شوند.

ج) مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه
مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
الف. معاونت نیروی انسانی هریک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛ و
ب. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی، اعم از کارکنان دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و اشخاص فاقد شغل.

بخش سوم : مراحل ثبتنام

الف) پرداخت وجه
۱ .داوطلبان لازم است به وسیله کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org )و پرداخت ۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون کتبی، سریال ثبت نام بخرند و از( ۱۳۹۸/۷/۳ تا پایان روز ۱۳۹۸/۷/۱۳) به مدت ۱۱ روز) به سایت سازمان سنجش به نشانی مذکور وارد شوند و پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام مطابق با نمونه ارائه شده در آخرین صفحه دفترچه و با توجه به راهنمای مراحل ثبت نام در نشانی مذکور  دقت در مفاد مندرج در جدول شماره ۵) اعلام نیاز استانها) ثبت نام کنند.
۲ .مبالغی که داوطلبان پس از گذراندن آزمون کتبی و کسب حدنصاب تعیین شده (۱۲ از ۲۰ (و موفقیت در آزمون شفاهی (مصاحبه)، باید بپردازند، به ترتیب زیر است:
– برای کمیسیون ماده ۱۳ :۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال
– برای کارآموزی: متناسب با رشته کارشناسی، حداکثر: ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
– هزینه های آزمایشهای پزشکی و سایر هزینههای مرتبط، مستقیم توسط داوطلب پرداخت میشود.
ب) تهیه فایل عکس اسکن شده
فایل عکس پرسنلی اسکن شده، با مشخصات زیر:
– عکس ۴×۳ پرسنلی تمام رخ که در سال ۱۳۹۸ گرفته شده باشد. (بانوان با پوشش اسلامی)
– عکس فقط با فرمت jpg اسکن شود.
– عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
– عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۱۵ کیلو بایت کمتر و از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص، و فاقد اثر مهر، منگنه، و هرگونه لکه باشد.
– حاشیه های اضافه عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– یادآوری: در صورت ارسال عکسی که فاقد مشخصات یاد شده باشد، یا اگر عکس شخص دیگری به جای عکس داوطلب فرستاده شود، از ادامه انجام مراحل آزمون داوطلب جلوگیری خواهد شد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، ناشی از اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، تاکید میشود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، ثبتنام و آزمون داوطلب در هر مرحله که باشد کان لمیکن تلقی می شود.
فایل اسکن شده کارت ملی، با مشخصات زیر
– عکس اسکن شده کارت ملی با فرمت jpg باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس کارت ملی نباید از ۱۵ کیلو بایت کمتر و از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
– اسکن پشت و روی کارت ملی در یک صفحه قرار داده شده باشد.
فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه. در صورتی که شناسنامه توضیح دارد، اسکن صفحه توضیحات.
– تصویر صفحه اول شناسنامه با فرمت jpg باشد.
– حجم فایل ذخیره شده تصویر صفحه اول شناسنامه نباید از ۳۰ کیلو بایت کمتر و از ۱۳۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
– در صورت اسکن تمامی صفحات، عکسها را در یک صفحه قرار دهید و سپس در سیستم بارگذاری کنید.
فایل اسکن شده گواهی سابقه کار در رشته مورد تقاضا در فرمت jpg .
فایل اسکن شده دانشنامه کارشناسی یا بالاتر، یا گواهی موقت عکسدار فراغت از تحصیل، در فرمت jpg .
فایل اسکن شده کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان مشمول)، در فرمت jpg .
ج) نحوه تکمیل تقاضانامه
۱ .درردیفهای۱ ،۲، ۳، ۴ و ۵ :داوطلب درمحل مورد نظر نامخانوادگی، نام، نام خانوادگی قبلی، نام مستعار، و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه به طورکامل و صحیح وارد نماید. در صورت وارد نکردن هرکدام از موارد فوق اجازه ورود به مرحله بعد داده نمیشود. (تکمیل این بندها اجباری است)
۲ .در ردیف ۶ :داوطلب برحسب این که زن یا مرد است منحصراً مربع مربوط را علامت بگذارد. ( تکمیل این بند اجباری است)
۳ .درردیف ۷ :داوطلب وضعیت تاهل خود را مشخص نماید. (تکمیل این بند اجباری است)
۴ .در ردیف ۸ :داوطلب تاریخ تولد خودرادرمحل مربوط درج نماید ( از ۱۳۷۳/۷/۱۳ به قبل) (دورقم اول سال تولد یعنی۱۳درج گردیده است.)
۵ .در ردیف ۹ :داوطلب کُد ملی خود را که ده رقم است از چپ به راست در محل مربوط بنویسد و از درج ممیز یا خط تیره خودداری کند. داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کُد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳ -۰۲۱ تماس حاصل نمایند. (تکمیل این بند اجباری است)
۶ .درردیف ۱۰ :داوطلب ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه بنویسد و از درج حروف، ممیز، یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج شده خودداری کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۷ .درردیف ۱۱ :داوطلب محل صدور شناسنامه خود را در محل مربوطه درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۸ .درردیف ۱۲ و ۱۳ :داوطلب نام استان و شهرستان محل تولد خود را درج کند. (تکمیل این بندها اجباری است)
۹ .در ردیف ۱۴ :داوطلب با علامتگذاری دین خود را مشخص کند. (تکمیل یکی از موارد این بند اجباری است)
۱۰ .درردیف ۱۵ :داوطلب اگر چپ دست است این بند را علامت بگذارد.
۱۱ .در ردیف ۱۶ :داوطلبان(مرد) وضعیت نظام وظیفه و مدت خدمت خود را در این محل مشخص کنند. تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا کارت معافیت باید قبل از تاریخ آخرین روز ثبت نام ۱۳۹۸/۷/۱۳ باشد) (تکمیل این بند برای داوطلبان مرد اجباری است)
۱۲ .درردیف ۱۷ :داوطلب چنانچه داوطلبِ استفاده از سهمیه ایثارگران (۲۵درصد و ۵ درصد) است این بند را علامت گذاری کند.
۱۳ .در ردیف ۱۸ :داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در محل مربوط با علامتگذاری مشخص کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۱۴ .در ردیف ۱۹ :داوطلب کد و عنوان رشته تحصیلی و گرایش خود را در این محل درج کند. ( تکمیل این بند اجباری است)
۱۵ .در ردیف ۲۰ :داوطلب ابتدا روز، ماه، و سال اخذ مدرک تحصیلی خود را در محل مربوطه درج کند. (تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از
تاریخ آخرین روز ثبت نام ۱۳۹۸/۷/۱۳ باشد). ( تکمیل این بند اجباری است)
۱۶ .در ردیف ۲۱ :داوطلب دانشگاه یا موسسه صادرکننده دانشنامه خود را در محل مربوطه درج کند.
۱۷ .در ردیف ۲۲ :کارشناس داوطلب انتقال گزینه های مربوطه را علامت گذاری کند.
۱۸ .در ردیف ۲۳ :کارشناس داوطلب تغییر رشته گزینه های مربوطه را علامت گذاری کند.
۱۹ .در ردیف ۲۴ :داوطلب شماره پروانه کارشناسی خود را درج کند.
۲۰ .در ردیف ۲۵ :داوطلب باید سابقه کار مرتبط با رشته مورد تقاضای خود را (به ماه) وارد نماید. (تکمیل این بند اجباری می باشد)
۲۱ .در ردیف ۲۶ :داوطلب کد و عنوان رشته کارشناسی خود را مطابق ضوابط دفترچه راهنمای ثبتنام در محل مربوطه درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۲۲ .در ردیف ۲۷ :داوطلب کد و عنوان رشته محل مورد تقاضای خود را مطابق ضوابط دفترچه راهنمای ثبتنام در محل مربوطه درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۲۳ .در ردیف ۲۸ :داوطلب نشانی دقیق محل سکونت و کد پستی دقیق خود را که عددی ده رقمی است درمحل مربوط درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۲۴ .در ردیف ۲۹ : داوطلب نشانی دقیق محل کار و کد پستی دقیق خود را که عددی ده رقمی است را درمحل مربوط درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۲۵ .در ردیف ۳۰ : داوطلب شماره تلفن ضروری خود را در محل مربوط درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
۲۶ .در ردیف ۳۱ : داوطلب نشانی پست الکترونیکی (ایمیل) خود را درمحل مربوط درج کند. (تکمیل این بند اجباری است)
د) یادآوری
یادآوری ۱ :داوطلبان در زمان ثبتنام، با توجه به محل سکونت خود، میباید منطقه مورد نظرشان (مذکور در جدول شماره ۶ (را انتخاب کنند. ملاک پذیرش، کسب حدنصابِ نمره کتبی ۱۲ از ۲۰ و ظرفیت اعلام شده در منطقه مورد تقاضا به علاوه ۲۰ %خواهد بود. جابه جایی احتمالی بعدی فقط بر اساس نظامنامه نقل و انتقالات کارشناسان، پس از گذشت سالهای پیش بینی شده، مقدور است
یادآوری ۲ :کلیه اظهارات داوطلب در فرم ثبت نام اینترنتی حمل بر صحت میشود و کارت حضور در جلسه برای وی صادر خواهد شد. مدارک لازم پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی از مجازشدگان برای گذراندن مراحل بعدی آزمون دریافت میشود.
یادآوری ۳ :ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی به دست آوردن بالاترین نمره، زمانی مورد تایید قرار میگیرد که داوطلب واجد کلیه شرایط اعلام شده باشد. در غیر این صورت ثبت نام و آزمون داوطلب در هر مرحله که باشد، کان لم یکن تلقی شده و بدون اینکه حقی برای او ایجاد شود پرونده وی مختومه میگردد؛ و حتی اگر پروانه کارشناسی وی صادر شده باشد، نیز پروانه باطل خواهد شد.
یادآوری ۴ :به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه بازگردانده نمیشود.

بخش چهارم : مراحل آزمون کتبی و آزمون شفاهی

۱ .آزمون به شیوه کتبی چهارجوابی خواهد بود.
۲ .پس از برگزاری آزمون و تصحیح پاسخنامهها، داوطلبان به تعداد ظرفیت اعلام شده در منطقه مورد تقاضا به علاوه ۲۰ %در هر رشته، به شرط کسب حداقل نمره کتبی ۱۲ از ۲۰ ،به عنوان مجاز شدگان مرحله اول آزمون، برای آزمون شفاهی دعوت میشوند.
۳ .عدم حضور در جلسه آزمون، چه کتبی و چه شفاهی، در زمان تعیین شده، به هر علت که باشد، انصراف از تقاضا تلقی میشود و حقی به
داوطلب غایب تعلق نمیگیرد.
۴ .تاریخ برگزاری آزمون کتبی روز جمعه مورخ ۲۴/۰۸/۱۳۹۸ است. محل برگزاری آزمون و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و سایر اطلاعات مرتبط، در پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور و نیز در سایت شورای عالی در دسترس است.
۵ .لازم است هر داوطلب، پیش از پرداخت وجه ثبت نام، از میزان ظرفیت هر رشته در هر منطقه در کانون متبوع (مندرج در جدول شماره ۵ ) مطلع شود و سپس ثبتنام کند.
۶ .سوالهای آزمون کتبی براساس درسهای تخصصی دانشگاهی در رشته مورد تقاضا تدوین میشود. نمونه سوالهای آزمونهای سالهای گذشته به منظور بهره برداری داوطلبان، در سایت شورای عالی در دسترس است.
۷ .مراحل دیگری که داوطلبان، پس از گذراندن آزمون کتبی و موفقیت در آزمون شفاهی، باید طی کنند:
انجام مصاحبهکمیسیون ماده ۱۳ و اخذ تایید آن کمیسیون.
ادای سوگند و دریافت پروانهکارشناسی با صلاحیتهای تعیین شده.  گذراندن موفقیتآمیز دوره کارآموزی تحت نظر کارشناس راهنما به مدت حداقل یک سال بر اساس نظامنامه کارآموزی. محول میکند.  شرکت در دورههای آموزشی، مطالعه قوانین و مقررات مربوط، و شناخت وظایف کارشناسی که کارشناس راهنما یا کانون ذیربط به کارآموز

بخش پنجم : تذکرات مهم

۱ .هنگام ثبت نام باید اصل مدارک مورد نظر فقط اسکن و به پایگاه ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور به صورت اینترنتی ارسال شود. ارسال اصل یا تصویر هیچ یک از مدارک یاد شده به کانون تا زمان اعلام نتیجه مرحله اول آزمون ضرورت ندارد.
۲ .برای محاسبه سنوات، در کلیه موارد، تاریخ آخرین روز ثبتنام ملاک عمل خواهد بود.
۳ .در مورد فارغالتحصیلان دورههای تحصیلیِ پیوسته منتهی به کارشناسی ارشد یا دکتری، تاریخ دقیق فراغت از تحصیل داوطلب مندرج در آخرین دانشنامه وی ملاک محاسبه سنوات خواهد بود.
۴ .کارشناسان داوطلب انتقال و تغییر رشته، جزو تعداد ظرفیت پذیرش کانونها منظور نمیشوند. این گروه از داوطلبان میتوانند در رشته هایی که در جدول شماره ۵) اعلام نیاز استانها) آمده ثبتنام کنند، حتی در مواردی که ظرفیت آنها « صفر» است.
۵ .کارشناسان داوطلب انتقال یا تغییر رشته باید هنگام ثبت نام ضمن انتخاب گزینه داوطلب انتقال هستم، گزینه « داوطلب انتقال از استان ….،منطقه… .به استان….. منطقه….. » به همراه شماره پروانه کارشناسی یا « کارشناس داوطلب تغییر رشته، از رشته ……به رشته …… » تکمیل کنند. داوطلبان انتقال و داوطلبان تغییر رشته کارشناسی، پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب حداقل هفتاد درصد نمره آخرین فرد قبولی در آن رشته و در صورت کسب حدنصاب (۱۲ از ۲۰ )در آزمون کتبی، مجاز به انتقال و در تغییر رشته مجاز به شرکت در مصاحبه شفاهی خواهند بود.
۶ .با توجه به اینکه براساس مصوبه شماره ۳۱ مورخ ۱۳۸۹/۱۰/۲ شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری، هر کارشناس رسمی صرفاً میتواند با استفاده از یک پروانه و در یک رشته کارشناسی فعالیت کند، اگر فردی دارای پروانه کارشناسی رسمی از سایر مراجع باشد، در صورت پذیرفته شدن در کانون کارشناسان رسمی دادگستری، مکلف است پیش از ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی رسمی جدید، پروانه قبلی را باطل کند و مراتب را کتباً به شورای عالی اعلام و مدارک مثبته را تحویل دهد. در غیر اینصورت، ضمن حمل بر عدم وثاقت شخص، کلیه فرآیند ثبت نام و آزمون وی باطل خواهد شد.
۷ .با توجه به این که «کارشناسی رسمی دادگستری» شغل محسوب نمیشود، کلیه افراد شاغل در وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و عمومی و غیر دولتی، در صورت داشتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام، میتوانند ثبتنام کنند و پس از موفقیت در طی مراحل قانونی به «دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری» نایل شوند.
۸ .با توجه به بند «و» ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری و بند «ط» ماده ۵۲ آییننامه اجرایی آن، تشخیص معتبر بودن مرجع صادرکننده کلیه مدارک و گواهیهای داوطلب در چارچوب ضوابط مصوب شورایعالی، با شورای عالی است. اما تایید نهایی مدارک و گواهی ها، پس از طی موفقیت آمیز آزمونهای کتبی و شفاهی و معرفی داوطلب به کمیسیون ماده ۱۳ قانون کانون کارشناسان رسمی، با آن
کمیسیون خواهد بود. در مرحله ثبتنام، بارگذاری اسکن مدارک و گواهیهای یاد شده همراه مدارک ثبتنام کفایت میکند، اما در صورت
کسب حدنصاب نمره کتبی در مرحله اول آزمون، و دعوت برای شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه)، ارائه اصل دانشنامه و اصل گواهی های معتبر به شرح مندرج در بندهای ۷و ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ ذیل «بخش اول» و تسلیم تصویر برابر اصل شده آنها به مصاحبه کنندگان الزامی است.
۹ .ضرورت دارد که داوطلبان تا پایان مراحل مختلف آزمون سال ۱۳۹۸ ،مطالب مندرج در سایت شورای عالی را به نشانیwww.hcioe.org پیوسته پیگیری و مطالعه کنند.
۱۰ .لازم است داوطلبان شماره سریال ثبتنام و همچنین شماره پرونده خود را، که سیستم، پس از تکمیل مراحل ثبت نام به داوطلب ارائه خواهد کرد، برای انجام دادن امور بعدی آزمون (مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نام، مشاهده نتیجه آزمون کتبی، مشاهده نتیجه نهایی آزمون) نزد خـود نگه دارند

 برای دانلود دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.