آبادان ۴۵۰ معلم کم دارد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آبادان ۴۵۰ معلم کم دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از کمبود ۴۵۰ معلم در مقطع ابتدایی و سایر مقاطع خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر مربوط به مقطع ابتدایی و ۲۰۰ نفر در سایر مقاطع تحصیلی است.
اعظم قاسمی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمبود معلم به خصوص در مقطع ابتدایی ما را با مشکل مواجه کرده است، افزود: با دو نوبته کردن فعالیت برخی معلمان و به کارگیری سرباز معلم ها، حق التدرسی ها و معلمان تازه منتقل شده به شهر در قالب ساماندهی معلمان کمبودها را جبران کنیم.
وی اظهار کرد: در صورت تبدیل نیروهای بخش پیش دبستانی در سالهای گذشته به حق التدریس و افزوده شدن آنها به طور قطع به جبران بخشی از کمبود معلم ها کمک می شود.
قاسمی زاده با تاکید بر اینکه فعالیت معلمان در دو نوبت کاری به طور قطع کاهش کیفیت مطلوب آموزشهای قابل ارائه و کارایی آنان را به همراه دارد، تصریح کرد: دوست نداریم که این اتفاق بیفتد اما ناچاریم، لذا از میان نیروهایمان آنانی که توانمند ترند را برای انجام این کار استفاده می کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: در حالی که امسال از ۸۰ معلم بازنشسته برای جبران بخشی از کمبودها نیز دعوت به کار کرده ایم، ۶۰ نفر از آبادان به دیگر شهرها منتقل شدند و تنها ۲۰ نفر ورودی داشتیم، نمی توانیم جلو انتقال افراد را بگیریم.
شناسایی دانش آموزان کم بضاعت
قاسمی زاده افزود: در زمان حاضر هفت هزار دانش آموز آبادانی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که برای سال تحصیلی جدید کمکهایی از قبیل پوشاک، لوازم التحریر و کیف و کفش رایگان در اختیارشان قرار دادیم.
وی با اشاره به کمک ۶۰ میلیون تومان سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از این طریق یک سوم از دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت بیمه و هزینه کتاب علاوه بر کمکهای قبلی معاف شدند.
قاسمی زاده، کمک خیران درون شهری و سایر شهرستانها همچون تهران و توزیع آنها در میان دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت را یادآور شد و تصریح کرد: سال گذشته از ۱۰۰ درصد دانش آموزان دو زبانه تنها ۳۰ درصدشان وارد کلاسهای پیش دبستانی شدند و بقیه نیامدند و این سبب شد تا این دانش آموزان با ورود به کلاس اول درک درستی از مفاهیم نداشته باشند و این روند ادامه دار آنان را از ادامه تحصیل باز می داشت.
وی یادآور شد: سعی کردیم شرایط سهل تری را برای قبول خانواده ها برای حضور فرزندان دو زبانه شان بر سر کلاسهای درس پیش دبستانی مهیا کنیم و لذا برداشتن هزینه های پیش دبستانی از دوش خانواده ها در قالب تهیه و توزیع رایگان لوازم التحریر، کتاب، کیف و کفش، پوشاک و بیمه به ویژه در بخش روستایی از جمله این اقدامات بود.
قاسمی زاده با بیان اینکه هدفمان آنست که تحصیل در آبادان رایگان شود، گفت: در این باره طرحی را به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کرده ایم که امیدواریم با آن موافقت شود.
تعمیر نیمکت ها توسط هنرستانها
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از تعمیر میز و نیمکت مدارس توسط هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای این شهرستان خبر داد و افزود: کار تعمیر و تجهیز مدارس به دو صورت خودجوش و یا مدارس معین انجام شد که در بخش نخست مدیران برخی مدارس با کمک اولیای دانش آموزان کار تعمیر و تجهیز را به انجام رساندند و در بخش مدارس کمتر برخوردار با کمک مدارس توانتر در قالب معین این مدارس کار تعمیر و تجهیز به آنها سپرده شد.
قاسمی زاده با بیان اینکه کار تعمیر و تجهیز مدارس بخش روستایی فراتر از انتظارمان انجام شد، اظهار کرد: بنا بر درخواستمان از اداره کل نوسازی مدارس برای تامین بخشی از تجهیزات مورد نیازمدارس، ۲۸ کولر به آبادان اختصاص داده شده که طبق برنامه ریزی انجام شده این کولرها در میان مدارس روستایی توزیع و نصب می شوند.
وی تصریح کرد: اتفاق خوبی که امسال در دو هنرستان فنی و حرفه ای ابوذر غفاری و شهید رئیسی رخ داد آنکه کار تعمیر و بازسازی میز و نیمکت های مدارس توسط هنرجویان این دو هنرستان به انجام رسید.
قاسمی زاده با اشاره به تفاهمنامه ۱۲ میلیارد تومانی منعقد شده میان سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان برای تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز مدارس و توسعه فضای آموزشی گفت: براساس این تفاهمنامه تجهیزات مورد نیاز مدارس آبادان، خرمشهر، مینوشهر، چوئبده و اروندکنار تامین و در میان آنها توزیع می شود، پیشتر موضوع نیازسنجی تجهیزاتی از طریق مدیران مدارس و انجام راستی آزمایی صورت گرفته بود

اخبار آموزش و پرورش اخبار