ایجاد مراکز هدایت شغلی در ۱۵ دانشگاه/افزایش اشتغال فارغ التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم از راه اندازی مراکز هدایت شغلی و کاریابی در ۱۵ دانشگاه خبر داد و گفت: پیش بینی کرده ایم که در سال ۹۸ در ۱۵ دانشگاه مرکز هدایت شغلی و کاریابی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید سیف در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها با اشاره به اجرای طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان در سال های ۹۷ و ۹۸ گفت: براساس نتایج این طرح در سال ۹۸، آمار اشتغال فارغ التحصیلان نسبت به سال ۹۸ بهتر و بیشتر شده است. براساس آمار ثبتی، اشتغال در رشته فنی مهندسی نسبت به سایر رشته ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری فارغ التحصیلان نشات گرفته از مشکلات کسب و کار است، افزود: در این راستا پیشنهاد ما این است که دانشگاه ها و پژوهشگاه ها ارتباط مستمری با دانش آموختگان داشته باشند.

سیف ادامه داد: همچنین ایجاد روال مناسب برای پیمایش اشتغال فارغ التحصیلان و فعال سازی ساختار های کاریابی در دانشگاه ها در جهت بهبود اشتغال از دیگر پیشنهادات ما به دانشگاه هاست.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مرکز هدایت شغلی و کاریابی های تخصصی در دانشگاه ها گفت: این طرح توسط وزارتخانه تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شده است که در این رابطه ۳۶ دانشگاه پاسخ دادند و برنامه های خود را در راستای هدایت شغلی ارسال کردند.

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ادامه داد: ما در وزارتخانه پیش بینی کرده ایم که در سال ۹۸، در ۱۵ دانشگاه مرکز هدایت شغلی ایجاد شود که البته برخی دانشگاه ها در حال اجرایی کردن برنامه های مربوط اشتغال هستند که انتظار می رود همچنان این برنامه ها را ادامه دهند و منتظر نمانند که وزارتخانه از بین آن ها انتخاب کند.

وی اضافه کرد: در جلسه ای که با وزارت تعاون داشتیم قرار شد آنها فرایند صدور مجوز کاریابی را برای مراکزی که وزارت علوم به آن ها معرفی می کند، انجام دهند.

سیف ادامه داد: همچنین طرحی را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم که براساس آن توسعه مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در برنامه های اشتغال مصوب ۹۸ دیده شود که در حال حاضر بودجه هایی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به تقدیر از طرح های برگزیده صنعت در دانشگاه ها به عنوان یکی از برنامه های هفته پژوهش گفت: تا پایان امسال چندین طرح برگزیده ملی در این حوزه معرفی و تقدیر خواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار