اجرای قانون کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر منوط به کار کارشناسی ستاد کل

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

اجرای قانون کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر منوط به کار کارشناسی ستاد کل

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید دارد که طی مراحل کارشناسی برای اجرای قانون کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر روال معمول در ستاد کل است.
محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تعلل ستاد کل نیروهای مسلح در اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: در جریان بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد تا به ازای هر یک ماه حضور در جبهه پدر، یک ماه از خدمت سربازی فرزند کاسته شود اما تمام موارد مرتبط با نیروهای مسلحی که در مجلس به تصویب می‌رسد نیازمند اذن فرمانده کل قواست.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان ستاد کل فرماندهی کل قوا باید در رابطه با قانون کسر خدمت سربازی مصوب مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را اعلام کند، از این رو ستاد کل با بررسی وضعیت سربازان در سال‌های آتی به لحاظ کمیت و تحصیلات و غیره نحوه اجرایی این مصوبه را ارزیابی خواهند کرد.
وی با اشاره به تاخیر ابلاغ برنامه ششم توسعه توسط دولت، افزود: مجلس کار خود را انجام داده و بعد از این ستاد کل موظف به پیگیری اجرای قانون است، البته ستاد به عنوان مغز متفکر نیروهای مسلح موظف به طی مراحل کارشناسی است لذا طی این مراحل کارشناسی با همکاری و همفکری مدیریت منابع انسانی، سازمان وظیفه، پشتیبانی، مرزبانی و غیره ستاد کل نیروهای مسلح روند معمول است.
جمالی نوبندگانی ادامه داد: انجام کار کارشناسی ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، شرط کافی است، البته علاوه بر این برای سایر موضوعات مرتبط با ستاد کل نیروهای مسلح هم طی این مراحل لازم است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خرجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هرچند در جریان بررسی قانون برنامه ششم توسعه و تصویب بند مربوط به کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر نظر ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده اما بعد از تصویب قانون باید اقدامات کارشناسی در ستاد کل نیروهای مسلح هم انجام شود.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه هنوز از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعیین تکلیف نشده کما اینکه سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اخیرا یادآور شده است این مصوبه نیازمند اقدامات کارشناسی است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار