اختصاص 40 درصد از ظرفیت پذیرش ارشد دانشگاه های برتر به جذب استعدادهای درخشان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص 40 درصد از ظرفیت پذیرش ارشد دانشگاه های برتر به جذب استعدادهای درخشان

معاون آموزشی وزیر علوم توضیح داد: به دانشگاه های سطح یک و دو اجازه داده شده است که تا سقف ۴۰ درصد از ظرفیت‌ های خود را به پذیرش دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری امروز با بیان این که این سقف برای دانشگاه های سطح ۳ تا ۳۰ درصد است، یادآور شد: سایر سطوح دانشگاه ها تا سقف ۲۰ درصد از ظرفیت خود را می‌توانند به جذب دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهند.

شریعتی نیاسر از تصویب مصوبه جدیدی در این زمینه خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه جدید دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند به صورت همزمان در دو رشته ادامه تحصیل دهند به این صورت که دانشجویان بعد از قبول شدن در کارشناسی ارشد می‌توانند حداکثر تا دو ترم رشته‌ دوم دوره کارشناسی خود را ادامه دهند.

وی با تاکید بر این که تحصیل هم زمان این دسته از دانشجویان به صورت هم زمان است خاطر نشان کرد: علاوه بر آن دانشجویانی که در رقابت‌های علمی جهانی مدال‌های طلا و نقره و برنز دریافت می‌کنند نیز مشمول این امتیاز خواهند شد.

شریعتی نیاسر همچنین خاطر نشان کرد: تحصیل همزمان دانشجویان استعداد برتر برای کلیه زیر نظام های آموزش عالی در نظر گرفته شده است ادامه داد: دانشگاهها مشروط بر آنکه فرد دارای ویژگی‌های استعداد درخشان باشند می توانند نسبت به جذب این دسته از افراد اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار