حذف عبارت «غیرانتفاعی» از دانشگاه‌ها چه زمانی ممکن می‌شود؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حذف عبارت «غیرانتفاعی» از دانشگاه‌ها چه زمانی ممکن می‌شود؟

رئیس اتحادیه مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در خصوص حذف عبارت غیرانتفاعی از این دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.
تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کلمه غیرانتفاعی چه زمانی ممکن می شود؟علی آهومنش رئیس اتحادیه مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اصلاح اساسنامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توسط وزارت علوم، گفت: حدود 5 سال است که در انتظار تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کلمه غیرانتفاعی از این دانشگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی واکنشی در این زمینه نشان نداده است، از این رو از وزارت علوم درخواست کرده ایم براساس ماده 32 اساسنامه، شورای گسترش وزارت علوم، تغییرات لازم را در این زمینه ایجاد کند.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تصریح کرد: وزارت علوم اعلام کرد، به دلیل تصویب کلمه غیرانتفاعی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم نمی تواند آن را تغییر دهد، اما بر اساس ماده ای از اساسنامه که می گوید در صورت فوت شخصی که سرمایه آورده و یا انحلال موسسه، اموال موسسان به وزارت علوم می رسد این مورد اصلاح شد؛ براساس احکام اسلامی آورده فرد سرمایه گذار بعد از فوت وی به وراث می رسد.

آهون منش افزود: این موضوع از ابتدا در دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پیگیر شد که در جواب گفتند این کار خلاف است، همچنین اگر ورثه، فردی را معرفی کنند که به جای فرد فوت شده وارد هئیت موسس شود، با تایید وزارت علوم فرد گفته شده می تواند وارد هئیت موسس آن دانشگاه شود.

وی یادآورشد: قطعا این موضوع باعث سرمایه گذاری بسیاری از افراد در دانشگاه های غیرانتفاعی خواهد شد، از این رو از شورا می خواهیم با حذف عبارت غیرانتفاعیآن را به غیردولتی تبدیل کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار