اشتغال ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی احیاشده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در چهار ماه نخست امسال هفت هزار و ۶۰۰ نفر در ۴۳۲ واحد صنعتی احیا شده کوچک و متوسط جذب شدند.

«اصغر مصاحب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و متوسط، افزود: در هفته صنایع کوچک یک روز به عنوان صنایع کوچک، کارآفرینی و اشتغال نامگذاری شده که نشان از اهمیت موضوع اشتغال در این بخش است.

وی افزود: برخی به دلیل همپوشانی کارآفرینی و اشتغال، آنها را یک موضوع درنظر می‌گیرند در حالیکه مقوله جدایی هستند و در صنایع کوچک پکیج کارآفرینی داریم و در این مجموعه فعالیت‌های متفاوتی داریم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، گفت: سال گذشته چهار هزار و ۶۲ دوره آموزشی برای ۹۲ هزار نفر برگزار شد. همچنین ۳۰۲ تور صنعتی برای بازدید ۶ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد تا از این طریق واحدهای صنعتی با واحدهای موفق آشنا شوند و انتقال تجارب واحدهای مختلف فعال در یک رسته فراهم شود.

وی گفت: همچنین سال گذشته هشت هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی غیرفعال، مجددا راه‌اندازی و برای ۱۲۳ هزار و ۵۱۴ نفر شغل ایجاد شد.

مصاحب افزود: در سال ۹۸ تجارب موفق کارآفرینی در سطح کشور احصا شد و ۲۵ تجربه موفق کارآفرینی در رشته‌های مختلف مستندسازی شد و در اختیار دیگران قرار گرفت.

وی در خصوص برنامه‌ سازمان صنایع کوچک برای ایجاد اشتغال، گفت: یکی از اقدامات ما بازفعال‌سازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال است، براین اساس مشاورین کلینیک‌های کسب و کار به واحدها مشاوره می‌دهند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک افزود: در این کلینیک‌ها سه مقوله مشاوره، طرح‌های عارضه‌یابی و پروژه بهبود دنبال می‌شود و ماحصل آن افزایش ظرفیت و ارتقای تکنولوژی است که منجر به اشتغال می‌شود و در هر سه مرحله از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم.

وی اظهارداشت: براساس اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۹۹ تا پایان هشتم مردادماه، ۴۳۲ واحد مجددا احیا شد که تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را دربرمی‌گیرد که در واحدهای تهران، قم و اصفهان بیشترین واحدهای اقتصادی احیا شد.

مصاحب افزود: برنامه ما برای امسال این است که یک هزار و ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد احیا شود. با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا احیای ۴۳۲ واحد در چهار ماه نخست عملکرد قابل بوده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار