آخرین جزئیات از اجرای طرح سرباز معلم در مدارس/ حضور ۵ هزار نیروی جدید در مناطق محروم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آخرین جزئیات از اجرای طرح سرباز معلم در مدارس/ حضور ۵ هزار نیروی جدید در مناطق محروم

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره اجرای طرح سرباز معلم در مدارس پرداخت.
آخرین جزئیات از اجرای طرح سرباز معلم در مدارس/ 5 هزار نیروی جدید در مناطق محروم جذب می‌شوندعلی الهیارترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اجرای طرح سرباز معلم اظهار کرد: این طرح برای ساماندهی و تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم و روستایی مورد توجه قرار گرفته است و طرحی مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح برگزار کردیم تا افراد علاقمند به عنوان سرباز معلم مشغول به فعالیت شوند.

آموزش و پرورش دخل و تصرفی در حقوق سرباز معلمان ندارد

وی درباره میزان پرداختی به سرباز معلمان گفت: آموزش و پرورش در تعیین میزان حقوق این افراد دخل و تصرفی ندارد و ستاد کل نیروهای مسلح براساس وضعیت تأهل، مدرک تحصیلی و مواردی از این قبیل میزان دریافتی سرباز معلمان را تعیین می‌کند و آموزش و پرورش صرفا وظیفه پرداخت این حقوق را دارد.

الهیارترکمن درباره جذب نیروی جدید برای سال تحصیلی آینده گفت: درخواست 6 هزار نیروی سرباز معلم داشتیم که با جذب 5 هزار نیرو موافقت شد که اکنون در مرحله آموزش نظامی هستیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نیروهای در نظر گرفته شده از اواسط تیر ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند تا دوره‌های تخصصی معلمی را برای مدت 2 ماه بگذرانند.

وی درباره نحوه جذب سرباز معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف بیان کرد: سعی کردیم تا برای هر مقطع تحصیلی متناسب با نیاز مقطع جذب نیرو داشته باشیم و بر این اساس برای دوره ابتدایی معمولا سرباز معلمانی با مدرک تحصیلی علوم تربیتی و گرایش‌های مربوط به این دوره همکاری داشته باشیم.

الهیارترکمن در خصوص وجه تمایز روابط پذیرش امسال نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح سرباز معلم فعالیتی مشترک بین آموزش و پرورش و نیروهای مسلح است بنابراین روابط باید با موافقت طرفین باشد که با توجه به رایزنی‌های انجام شده امسال مدت پذیرش کارشناسی بود و سایر ضوابط نسبت به گذشته تغییری نداشت، همچنین سرباز معلمان از اول مهرماه با توجه به نیازسنجی های انجام شده در مناطق محروم و روستایی که کمبود نیروی انسانی بیشتری داریم مشغول به فعالیت می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار