آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده نفت دانشگاه چمران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده نفت دانشگاه چمران

با نهایی شدن قرارداد ساختمان دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی و تعیین پیمانکار مناقصه، احداث این ساختمان در دانشگاه شهید چمران اهواز، وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایسنا فراهم کردن مقدمات اجرای این پروژه که از محل کمک‌های وزارت نفت به مرحله اجرا درمی‌آید از اوایل مهرماه سال جاری آغاز شد.

پس از تهیه نقشه‌های اجرایی توسط دفتر فنی دانشگاه و بدون مراجعه به مهندسین مشاور، مناقصه این پروژه در اوایل دی‌ماه برگزار و طی آن شرکت وحدت کلام خوزستان، به‌عنوان برنده این مناقصه معرفی شد.

عقد قرارداد پروژه به دلیل آنکه شرکت برنده، نگرانی‌های جدی در خصوص با عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات طرح داشت مدتی به درازا انجامید اما در نهایت در هفته گذشته پس از رفع نسبی نگرانی‌ها، این شرکت با تسلیم ضمانت‌نامه و امضای قرارداد رسماً کار خود را در این پروژه آغاز کرد.

با شروع فعالیت‌های اجرایی این پروژه عملاً هر چهار پروژه ساختمانی که تفاهم‌نامه احداث آن‌ها در سال گذشته به امضا رسید، به مرحله اجرا درآمده‌اند و در حال حاضر با درصدهای مختلف پیشرفت، در دست احداث هستند.

سه پروژه دیگر این مجموعه از پروژه‌ها عبارت از مجموعه آزمایشگاهی پتروشیمی، ساختمان مرکز تحقیقات حفاری و فاز دوم دانشکده علوم زمین است که همگی آن‌ها در اواسط سال جاری وارد فاز اجرایی شده‌اند.

دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی با مساحتی نزدیک به پنج هزار مترمربع در 2 طبقه و با اعتبار اولیه چهار میلیارد تومان طراحی‌شده و محل استقرار آن در اراضی جنب پست برق سازمان آب و برق و در کنار دیگر ساختمان‌های این مجموعه پیش‌بینی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار