آموزش و پرورش با کمبود 100 هزار مربی امور تربیتی روبروست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش و پرورش با کمبود 100 هزار مربی امور تربیتی روبروست

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: در حال حاضر نظام آموزشی کشور با کمبود 100 هزار نیرو در حوزه امور تربیتی روبروست.
مسعود شکوهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه گردهمایی 2 روزه معاونان،مربیان تربیتی و مشاوران مدارس استان یزد افزود: هم‌اکنون 37 هزار معاون و مربی پرورشی به‌عنوان نیروی رسمی و 10 هزار نفر هم به‌صورت پاره‌وقت در حوزه امور تربیتی فعالیت دارند.
وی نیاز به فعالیت مربیان پرورشی را در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت دانست و اظهار داشت: بر اساس استانداردهای آموزشی به ازای 150 دانش‌آموز یک معاون پرورشی تمام‌وقت باید در مدرسه حضورداشته باشد.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین در واحدهای آموزشی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از این تعداد باشد، به ‌ازای هر چهار دانش‌آموز یک ساعت مربی پرورشی در نظر گرفته‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: به خاطر کمبود نیرو وزارت آموزش و پرورش نتوانسته است مربی پرورشی در مدارس زیر استاندارد تأمین کنیم.
** کمبود 30 هزار مشاور
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در ادامه از فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس کشور خبر داد و گفت: هم‌اینک با کمبود 30 هزار مشاور روبرو هستیم.
شکوهی یادآور شد: به ازای هر 15 دانش‌آموز متوسطه یک ساعت مشاوره در نظر گرفته شد و بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت باید مشاوره برنامه‌ریزی کند بدین ترتیب با کمبود مشاور مواجه هستیم.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مقوله مشاوره ازجمله موضوع‌های مهمی است که به‌طور ویژه در نظام آموزشی موردتوجه قرارگرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار