اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: توسعه عدالت و کمک به محرومان از اولویت‌های اصلی دولت آقای رئیسی است.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛‌ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: توسعه عدالت و کمک به محرومان از اولویت های اصلی دولت آقای رئیسی است.
مرتضی فیروزآبادی امروز دوشنبه در نشست خبری افزود: صندوق ضمانت وام مددجویان در کمیته امداد راه اندازی شده است و تلاش می کنیم ضمانت پرداخت تسهیلات به مددجویان از این طریق تامین شود که کمیسیون تلفیق مجلس با این مورد موافق است و امیدواریم در ادامه با مصوبه مجلس و همکاری بانک مرکزی این کار اجرایی شود.
مرتضی فیروزآبادی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۰ به طرح‌های اشتغال مددجویان اختصاص یافته است، تصریح کرد: ۷۵۰۰ میلیارد تومان در قالب یکصدوهفتاد و پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های شغلی مددجویان تعلق یافته است و بقیه آن تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
وی رفع برخی محدودیت های بانکی براساس تبصره 16 را درخصوص ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان یکی از اقدامات معاونت اشتغال کمیته امداد دانست و اضافه کرد: فراهم کردن ملزومات ایجاد پانصد هزار شغل برای مددجویان در سال 1401 از دیگر طرح های اولویت دار این معاونت است.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان اولویت دولت سیزدهم بوده و مسئله اشتغال به عنوان دومین چالش کلیدی کشورمان مطرح است، گفت: توسعه عدالت و کمک به محرومان از امور اصلی مورد توجه دولت رئیسی است و به همین دلیل کمیته امداد نیز در این راستا گام برمی دارد و با توجه به اینکه طرح ایجاد پانصد هزار شغل برای مددجویان در سال 1401 ، برنامه سختی است اما تلاش می کنیم شرایط را برای سال بعد فراهم کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار