اخذ مجوز استخدام ۲ هزار بهورز و ۸ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۹۰۰ پروژه بهداشتی در سال قبل در کشور شروع شد که ۳۰۵۰ پروژه آن تا پایان مرداد ماه امسال پایان می‌یابد، در عین حال از اخذ مجوز جذب ۲هزار بهورز خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی رضایی _ رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت، گفت: در سه سطح می‌توان به کاهش هزینه‌های مردم و کمک به اقتصاد خانواده گام برداریم. در بخش اول با ارتقای سواد سلامت مردم جامعه، کاهش ابتلا به عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر را خواهیم داشت. در بخش دوم ما با شناسایی به موقع بیماری‌های غیرواگیر اقدام به درمان به موقع خواهیم کرد تا فرم‌های پیچیده از بیماری‌ها را شاهد نباشیم. از طرفی در قالب برنامه پزشکی خانواده وقتی با نظام ارجاع بیمار به سطح بالا ارجاع داده می‌شود، متخصص پسخوراند را به تیم سلامت ارائه می‌دهد و تیم سلامت موظف به پیگیری فرد است و اینها سبب جلوگیری از سردرگمی بیماران می‌شود که کاهش هزینه هم به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر قریب به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده هستند که ماهیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ارجاع به سطوح بالاتر خدمت را دارند که در یک سال به ۴ تا ۴.۵ میلیون ارجاع می‌رسد.

رضایی درباره تاثیر سفرهای استانی بر بهبود ارائه خدمات، ادامه داد: سفرهای هیئت دولت دستاورد زیادی دارد که برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی هم موثر است؛ به عنوان مثال در مورد سفر اخیر تصمیمات مرتبط با آب شرب خوزستان بر سلامت موثر است.

او درباره پرداخت معوقات حوزه کارکنان بهداشت نیز گفت: همکاران ما یا استخدام یا قراردادی هستند. اولویت ما این است که تمامی دانشگاه‌ها از هر مسیری حقوق این همکاران را پرداخت کنند؛ اگرچه شاید تاخیرهایی صورت گرفته باشد اما معمولا پرداخت‌ها به روز است. برای پرداخت کارانه‌ها هم باید منبع تامین شود که بتوان پرداخت انجام داد.

رضایی در خاتمه بیان کرد: وظیفه اصلی ما تامین ملزومات و زیرساخت‌های ارائه خدمات است. در سال ۱۴۰۱ تامین منابع و وسایل نقلیه برای مناطق محروم و روستایی انجام شد و ۳۹۰۰ پروژه در سال قبل شروع شد که ۳۰۵۰ پروژه آن تا پایان مرداد ماه امسال پایان می‌یابد. همچنین مجوز جدب ۲۰۰۰ بهورز و ۸۰۰۰ نیروی جدید را گرفتیم تا نیروی انسانی خود را تقویت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار