استفاده از نیروهای حق‌التدریس و نهضتی‌ به‌جای ارائه طرح‌های خلق‌الساعه آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

استفاده از نیروهای حق‌التدریس و نهضتی‌ به‌جای ارائه طرح‌های خلق‌الساعه آموزش و پرورش

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است آموزش و پرورش باید به‌جای ارائه طرح‌های خلق‌الساعه از حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌های شرایط خاص استفاده کند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب «طرح معلم تمام‌وقت» در شورای توسعه مدیریت آموزش و پرورش به منظور جبران کمبود معلم در کشور گفت: اداره کردن آموزش و پرورش به هر قیمت ثمره‌ای جز آسیب برای نسل آینده به همراه نخواهد داشت و چنین تمهیداتی مصداق سپری کردن زمان و مدیریت بر اساس “از این ستون تا آن ستون فرج است” به شمار می‌رود.

سازمان امور اداری کشور نباید نسبت به کمبود معلم بی‌تفاوت باشد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است، افزود: مثلا در استان مازندران 38 هزار ساعت به مدیران اجبار شده تا تدریس داشته باشند؛ با این روش، این فرد دیگر نه می‌تواند معلم باانگیزه‌ای باشد و نه مدیر خوبی برای تربیت بچه‌ها و البته آسیب چنین رویه‌ای چند سال دیگر در خروجی مدرسه‌ها مشاهده خواهد شد.

وی با انتقاد از رویکرد سازمان امور اداری و استخدامی، تصریح کرد: اینکه سازمان امور اداری کشور فقط بگوید کاری از دستم برنمی‌آید و نمی‌توانم معلم بدهم، نتیجه‌ای نخواهد داشت بجز چهل و چندین نفره شدن کلاس‌ها و تدریس یک معلم در شش پایه کلاس.

راهکار مقطعی برای سونامی بزرگ کمبود معلم فایده‌ای ندارد

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه چنین اتفاقاتی قطعا باعث کاهش کیفیت آموزش خواهد شد، ادامه داد: سونامی بزرگ کمبود معلم آسیب‌های جدی به همراه دارد و راهکار مقطعی هم فایده‌ای ندارد؛ باید بستر جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را آماده می‌کردند تا از حداکثر ظرفیت آن برای تربیت معلم استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران فعلی کمبود معلم در سال تحصیلی جدید گفت: طرح معلم تمام‌وقت ایده خوبی نیست؛ باید به جای ارائه طرح‌های خلق‌الساعه، نیروهایی که پشت خط نگه داشته شده‌اند همچون حق‌التدریس‌ها، نهضتی‌های خاص و … مورد استفاده قرار گیرند زیرا این نیروها هم جوان و به‌روز هستند و هم آرامش و انگیزه دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ به تازگی معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام تصویب طرح معلم تمام‌وقت گفته است که بر مبنای این طرح، با افزایش ۶ ساعت اضافه تدریس کاملا اختیاری در هفته به معلمان، ۲۵ درصد به فوق‌العاده ویژه آنها اضافه خواهد شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار