اعلام اولویت های جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای درباره اولویت های جذب اساتید گفت: آچار به دست بودن و آشنایی با صنعت مزیت اصلی جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

حیدر میر فخرالدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همچنین جذب اعضای هیأت علمی گفت: آچار به دست بودن و آشنایی با صنعت مزیت اصلی جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. لذا یکی از نگرانی‌هایی که داریم این است که اساتید جذب شده وقتی به محیط دانشگاه وارد می‌شوند انگیزه اولیه برای این امور را نداشته باشند.

وی افزود: در بخش جذب اعضای هیأت علمی با اینکه سهمیه ما نسبت به آن چیزی که درخواست داشتیم کمتر بود ولی وزارت علوم همراهی خوبی را داشت.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: خوشبختانه با استقرار نرم افزار یکپارچه آموزشی بوستان، آمار پیش ثبت نام دانشجویان به بیش از ۸۰ هزار نفر رسید که اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: تدوین و بروز رسانی برنامه‌های درسی، انقلابی در امور آموزشی دانشگاه بود که اتفاق افتاد. در مسائل مربوط به گسترش مراکز، تحت فشار بودیم که با تصویب سند آمایش مشکلات مرتفع شد.

میر فخرالدینی اضافه کرد: پتانسیل بسیار بالا و زیر ساخت‌های مطلوبی همچون ۳۴۰۰ کارگاه و آزمایشگاه برای برگزاری دوره‌های آزاد داریم چرا که در ۱۲۵ شهر و ۳۱ مرکز استان دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

وی با اشاره بر اینکه تا پیش از این دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رنکینگ منطقه‌ای و بین المللی مراکز آموزش عالی حضور چشمگیری نداشت، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای سال گذشته در بین ۳۰۰ دانشگاه و مجموعه آموزشی و پژوهشی برتر کشور، رتبه ۶۰ را کسب کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: در حوزه خدمات آموزشی چالش‌های متعددی از جمله نرم افزار آموزشی وجود داشت که با تغییر نرم افزار سابق و استقرار نرم افزار جامع آموزشی بوستان مرتفع شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث التزام بخشی فعالیت‌های آموزشی، صدور مدارک دانش آموختگان و توجه ویژه و شکل گیری آموزش‌های آزاد و خاص در دانشگاه از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزشی دانشگاه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار