۱۸۴ طرح اشتغالزایی استان خوزستان مجوز اجرا گرفتند

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: ۱۸۴ طرح به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱ هزار و ۳۸۴ نفر ارائه شدند و مجوز آن‌ها از سوی شورای برنامه‌ریزی استان دریافت شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محسن کاویانی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با درآمدهای وصول شده استان در 10 ماهه سال اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته درآمدهای استانی در 10 ماهه سال حدود 11 هزار و 200 میلیارد تومان باید وصول می‌شد که با همکاری 15 دستگاه متولی این هدف تحقق پیدا کرد، بیشترین سهم از این منابع با 94 درصد به اداره کل امورمالیاتی خوزستان تعلق گرفت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به «تبصره 18» و عملکرد این اداره کل در تسهیلات اشتغالزایی عنوان داشت: 184 طرح به ارزش 700 میلیارد تومان با اشتغالزایی 1 هزار و 384 نفر ارائه شدند و مجوز آن‌ها از سوی شورای برنامه‌ریزی استان دریافت شد.
کاویانی ادامه داد: در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی حدود 93 طرح به ارزش 205 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 560 نفر را بررسی شد تا در صورت تصویب شورا مجوز آن‌ها دریافت شود.
وی افزود: از سال 95 تاکنون 26 هزار و 717 مورد ملک دولتی شناسایی و 98 درصد اطلاعات آن‌ها ثبت شده‌اند؛ همچنین برای مولدسازی تا نیمه بهمن 75 مورد از املاک مازاد استان به ارزش مالی 1 هزار و 450 میلیارد تومان را شناسایی و 15 مورد آن صدور مجوز شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان اینکه 19 واحد فروش املاک مازاد دولتی و 3 مورد اموال منقول به ارزش 51 میلیارد تومان به فروش رساندیم، گفت: جلسه‌ای با مدیران 13 بانک دولتی و نیمه خصوصی با هدف آسان‌سازی دریافت وام‌های خُرد برگزار شد همچنین به دستور وزیر اقتصاد و دارایی شهروندان شاغل می‌توانند با گواهی اشتغال و اعتبارسنجی به جای ضامن نسبت به دریافت وام اقدام کنند.
کاویانی پیدا کردن ضامن را یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم در وام‌های خُرد دانست و ابراز داشت: بر اساس دستور وزیر به بانک‌ها عملیات حذف ضامن صورت می‌گیرد در این مرحله جامعه هدف کارکنان دولت هستند.
وی در پایان با بیان اینکه مصوبه این طرح برای افراد غیرشاغل نیست، اظهار داشت: شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی که واریز حقوقشان نزد همان بانک است، می‌توانند برای دریافت این وام‌های خُرد اقدام کنند.

اخبار استان اخبار