افزایش استخدام و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جانبازان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش برای تامین اعتبار جهت استخدام بیشتر فرزندان شهدا و جانبازان پس از شرکت در آزمون خبر داد و گفت:۳ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بنیاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که به مناسبت روز شهید و درباره عملکرد و اقدامات یک ساله بنیاد شهید برگزار شد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی از برکات دین مبین اسلام و بنیاد شهید مولود انقلاب اسلامی است. توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در هر کشوری نهادینه شود مصونیت خواهد داشت و در کشور ما هم نهادینه شده است.

وی افزود: عزت مندی، اقتدار، امنیت و آرامش از نتایج فرهنگی شدن فرهنگ شهادت است و معاونت تعاون و امور اجتماعی نقش کلیدی دارد و بیشترین بودجه بنیاد شهید را هم به خود اختصاص داده است.

پاکدل با اشاره به روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفند گفت: قانون اسناسنامه بنیاد شهید، خدمات رسانی به ایثارگران، قانون پنج ساله توسعه فرهنگی و اجتماعی و… از جمله قوانینی است که تکالیفی را برای بنیاد تعیین کرده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون تحت پوشش بنیاد شهید هستند، گفت: ۹۰ درصد آزادگان جانباز هستند و والدین در قید حیات، فرزند شهید، جانباز در قید حیات و آزادگان از جمله کسانی هستند که تحت پوشش اند. همچنین اکنون ۶۲۲ هزار جانباز در کشور داریم.

پاکدل گفت: اختصاص زمین و خودرو که دستگاه‌های دیگر مسؤول اجرای آن هستند از چالش‌های معاونت است.

وی گفت: سند جامع مسکن را تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. همچنین ۲۲۰ میلیارد برای ساماندهی گلزار شهدا تخصیص یافته است و تفاهم نامه‌ای هم با بنیاد مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: ۶۰ هزار فقره وام مسکن برای مسکن افراد تحت پوشش طی سال گذشته و امسال ارائه شد. همچنین پاداش پایان خدمت جانبازان عملیاتی شد. ۶۰ هزار نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی تبدیل وضعیت شدند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش برای تأمین اعتبار برای استخدام بیشتر فرزندان ایثارگران و جانبازان پس از شرکت در آزمون خبر داد.

وی درباره تخصیص خودرو به جانبازان گفت: با دو خودروساز داخلی جلسه برگزار و در حین اقدامات مجلس برای واگذاری خودروی خارجی اقدام و جانبازان ۵۰ درصد به بالا مشمول واردات خودرو می‌شوند. اسامی را به وزارت صمت داده‌ایم و ما هم در سایت ایثار اعلام خواهیم کرد.

وی درباره وام اشتغال و کارآفرینی گفت: صندوقی در این زمینه داریم و در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۶۲۰۰ میلیارد برای مشاغل خرد با سهم هر نفر ۱۵۰ میلیون در نظر گرفتیم.

پاکدل درباره وام مسکن گفت: مبلغ وام مسکن ناچیز است میزان وام شاید قبلاً ۷۰ درصد خرید مسکن بود ولی اکنون نه، در حال رایزنی با دولت هستیم که میزان وام افزایش یابد و تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار