افزایش شمول استفاده از تسهیلات استعداد درخشان در وزارت بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش شمول استفاده از تسهیلات استعداد درخشان در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: نخبگان جزو افتخارات کشور هستند و باید از ظرفیت آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری در مشهد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه هر کشوری، نیروی انسانی آن است و نخبگان و استعدادهای برتر، سرمایه‌های تجدیدناپذیر هستند.

وی با بیان این مطلب که حضور دانشجویان نخبه و استعداد درخشان در وزارت بهداشت باعث افتخار است، افزود: در آموزش علوم پزشکی در مرزهای دانش حرکت می‌کنیم و کیفیت آموزش پزشکی عمومی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش است، به طوری که مدرک فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در ایران مورد تایید در سطح بین‌المللی است.

دکتر باقری فرد با بیان اینکه انتخاب استعداد درخشان از میان بهترین‌ها و برترین‌ها، کار دشواری است، افزود: در وزارت بهداشت، شمول استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: ما خیلی اوقات، نخبگان و استعدادهای برتر را در دوران تحصیل رصد می‌کنیم و بعد از فارغ‌التحصیلی این فرایند متوقف می‌شود، خوشبختانه این ساماندهی در وزارت بهداشت در حال انجام است و در نظر داریم از حضور نخبگان در حل مشکلات جامعه استفاده کنیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این عنوان که بدون امید؛ این کلید اساسی، هیچ گامی نمی‌توان برداشت، افزود: آموزش فقط یادگیری نیست، مهم‌ترین هدف آموزش، ایجاد انگیزه است و اساتید در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی اظهار کرد: وظیفه ما است تا روحیه امید و انگیزه را در شما زنده نگه داریم و از برکات وجودتان در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور بهره‌برداری کنیم.

به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر باقری فرد به بومی شدن ۸۰ درصدی تکنولوژی‌های نوین آموزش در وزارت بهداشت اشاره و اظهار کرد: شما قشر تحصیلکرده جزو افتخارات جامعه هستید، امیدوارم در مسیر پیشرفت آینده کشور بدرخشید، برای حل نیازهای جامعه مفید واقع شوید و همواره در اوج قله‌های موفقیت باشید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار