افزودن تا سقف پنج میلیون ریال به حقوق کارمندان خوزستانی از سال آینده

دسته ها: اخبار استان اخبار

افزودن تا سقف پنج میلیون ریال به حقوق کارمندان خوزستانی از سال آینده

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: افزایش حقوق کارمندان تا سقف پنج میلیون ریال در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خوزستان از سال آینده اعمال می شود.

مهرداد نیکو دوشنبه بیان کرد: در ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه برای مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خوزستان و مناطقی که به صورت مستقیم از جنگ تحمیلی آسیب دیدند، یک ظرفیت قانونی درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در این ماده قانونی تسهیلاتی در نظر گرفته شده که 2 بند این تسهیلات کارکنان دولت را شامل می شود و یک بند آن مربوط به بند یک ماده 68 قانون مدیریت خدمات است.

وی ادامه داد:براین اساس پیش بینی شده فوق العاده شغل کارمندان دولت در این مناطق که تحصیلات آنها زیر کارشناسی ارشد است تا 20 درصد افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان افزود: برای کارشناسی ارشد و بالاتر نیز 25 درصد افزایش حقوق و مزایا و به صورت مستقیم 2 میلیون و 500 هزار ریال و به صورت غیر مستقیم تاثیری که در اضافه کار و ماموریت حقوق کارمندان دولت دارد تا پنج میلیون ریال است.

نیکو ادامه داد: از سال دوم اجرای برنامه ششم توسعه که سال آینده است این برنامه اجرایی می شود.

وی افزود: مقدمات این برنامه شامل دریافت مصوب حقوق و دستمزد باید فراهم شود تا اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: معتقدیم این برنامه باید کل خوزستان را که از جنگ تحمیلی آسیب دیده شامل شود، اما این موضوع به ستاد نیروهای مسلح واگذار شده که این برنامه در کدام مناطق خوزستان اجرایی شود.

اخبار استان اخبار