اپلیکیشن تسلا اجازه کنترل اتومبیل را از طریق ساعت هوشمند میدهد

دسته ها: اخبار

اعلام جزئیات بیشتر پیرامون ساعت‌های هوشمند Apple که قرار است بزودی در کنفرانس سالانه Apple رو نمایی شود همه تولیدکنندگان حوزه فناوری و تکنولوژی را به تولید اپلیکیشن های جدید با امکانات محاوره‌ای نوینی که با ساعت های Apple برای کاربران مهیامیشود وادار کرده است. شرکت تسلا نیز به تازگی اپلیکیشن جدیدی را مورد بررسی و توسعه قرار داده است که به کاربران کمک می‌کند تا اتومبیل خود را از راه دور از طریق اینترنت بصورت تمام عیار کنترل نمایند. 

 

ساعت های هوشمند Apple در ماه آوریل رونمایی خواهند شد و شرکت تسلا نیز نزدیک شش ماه است که با یک طراح اپلیکیشن در اوکراین قرارداد همکاری بسته تا بسیار سریع به نمونه اولیه اپلیکیشنی برای کنترل بخش‌های اصلی اتومبیل‌های تولیدی خود دست یابد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا اولاً سرعت حرکت اتومبیل را در هر ثانیه به صورت زنده مشاهده نمایند تا برای مثال در صورت قرض دادن اتومبیل توسط کاربران به فرزندانشان بتوانند کنترل نامحسوسی بر روی حرکت و نحوه رانندگی فرزندان داشته باشند. در طرف دیگر از نظر فنی این اپلیکیشن کلیه جزئیات پیرامون کنترل حرکت اتومبیل همچون روشن و خاموش کردن و حرکات اتومبیل را می‌تواند کنترل نماید. البته حداقل تا زمانی که قوانین مصوب از سوی شرکت راهنمایی و رانندگی دولتی آمریکا صادر نگردد، مجوز استفاده کامل و تمام عیار از این اپلیکیشن به صورت رسمی صادر نخواهد شد.

 اگر از محدودیت‌های غیرفنی بگذریم، از جمله دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به روشن و خاموش کردن اتومبیل، کنترل سیستم هوارسانی و AC، کنترل میزان سوخت و باتری و همچنین ارسال پیام صوتی به رادیو ضبط اتومبیل نیز در این اپلیکیشن فراهم شده است. اطلاعات از طریق این اپلیکیشن بر بستر اینترنت منتقل شده و مراحل تست نهایی نیز هنوز برای این اپلیکیشن در حال انجام است. البته با توجه به مرور زمان و تصویب تدریجی قوانین رسمی برای اتومبیل های بدون سر نشین در آمریکا تا پایان امسال پیش بینی میشود این اپلیکیشن کاربرد خود را بصورت بی نقص تا پایان امسال به مرحله اجرا بگذارد. شایان ذکر است این اپلیکیشن از جمله اولین اپلیکیشن های ارائه شده برای ساعت های هوشمند Apple می‌باشد و تنها بخش کوچکی از پتانسیل کاری این محصول را آشکار میسازد.

 

 

 

اخبار