ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در بخش تعاون طی سال ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در بخش تعاون طی سال ۹۷

بر اساس گزارش‌های به دست آمده از مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال گذشته ۳۸۵۷ شرکت تعاونی جدید تاسیس شده که برای ۶۱۹۸۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، سهم تعاونی‌های در حال بهره‌برداری نسبت به تعاونی‌های فعال در تابستان سال گذشته ۱۳.۴ درصد و در پاییز سال گذشته ۱۴.۱ درصد بوده که ۰.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد اما سهم تعاونی‌های در دست اجرا نسبت به تعاونی‌های فعال در تابستان سال گذشته ۸۶.۶ درصد و در پاییز سال گذشته ۸۵.۹ درصد بوده است که از کاهش ۰.۷ درصدی حکایت دارد.

ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در بخش تعاون طی سال ۹۷

سهم تعاونی‌های فعال نسبت به کل تعاونی‌های ثبت شده در تابستان سال گذشته نیز ۴۳ درصد بوده که در پاییز سال گذشته به ۴۲.۸ درصد رسیده و کاهش ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در تابستان سال ۱۳۹۷ سهم تعاونی‌های فعال بانوان نسبت به کل تعاونی‌های فعال ۱۶.۴ درصد بوده که در پاییز سال ۹۷ با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۴.۹ درصد رسیده که کاهش فعالیت تعاونی‌های بانوان را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۸۵۷ شرکت تعاونی جدید در کشور برای انجام فعالیت‌های مختلف کسب و کار ثبت و تشکیل شده است؛ به طور متوسط روزانه بیش از ۱۱ تعاونی در کشور تشکیل و ثبت شده که وضعیت فعالیت آنها در حال بهره‌برداری یا در دست اجرا است.

تعداد کل اعضای این تعاونی‌ها، ۷۲۳۲۴ نفر و تعداد شاغلین ۶۱۹۸۶ نفر است که با سرمایه اولیه حدود ۸۸۹ میلیارد ریال تشکیل شده‌اند. استان‌های فارس با ۴۲۱ تعاونی و خراسان رضوی با ۳۴۶ تعاونی بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در بخش تعاون طی سال ۹۷

بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده متعلق به فعالیت‌های کشاورزی با ۱۱۹۰ تعاونی و صنعت با ۹۶۲ تعاونی است. بیشترین تعداد اعضا نیز به تعاونی‌های دارای فعالیت کشاورزی با ۱۶۷۹۹ نفر و سایر فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی با ۱۱۷۴۵ نفر اختصاص دارد.

بیشترین تعداد شاغلین هم مربوط به تعاونی‌های دارای فعالیت کشاورزی و صنعت بوده که در تعاونی‌های کشاورزی تعداد اشتغال ۱۵۳۳۳ و در تعاونی‌های صنعتی ۱۴۲۹۰ نفر است.

در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۸۱ تعاونی و پنج اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده است که تعداد تعاونی‌ها نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ که ۳۷۵ واحد بوده افزایشی معادل ۲ درصد و نسبت به اسفند ماه سال ۱۳۹۶ که ۴۳۲ واحد بوده، کاهشی معادل ۱۲ درصد داشته است.

ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در بخش تعاون طی سال ۹۷

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار