ایجاد 150هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 150هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 150هزار فرصت شغلی در سال جاری برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی روز شنبه در آیین جشن توانمندسازی یک هزار و 800 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد قزوین افزود: به منظور توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد بانک های عامل حمایت های لازم را از مددجویان داشتند اما برای توسعه اشتغال این افراد تقویت مشارکت های مردمی نیز ضروری است.
وی اظهار کرد: برای تقویت این نوع مشارکت دولت و دستگاه های اجرایی نیز باید همکاری های لازم را داشته باشند.
عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از بهترین مدل های اشتغال را در کشور اجرا و پیاده کرده است،افزود: در کشور برای رسیدن به بهترین الگوی اشتغال فاصله زیادی داریم ولی کمیته امداد در این خصوص خوب عمل کرده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تاکید بر لزوم ارتقای توانمندی مددجویان تحت پوشش این نهاد، به میزان فعالیت های این نهاد در حوزه اشتغالزایی از ابتدا تاکنون اشاره کرد و افزود: از آغاز فعالیت این نهاد تاکنون یک میلیون و 500هزار طرح اشتغال با اختصاص 80 هزار میلیارد ریال برای مددجویان اجرا شده است.
عبدالملکی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد در سال جاری افزایش یافته است،گفت: یکی از افتخارات ما این است که منابع بانکی را به بهترین شکل ممکن مصرف کرده و آنرا صرف اشتغالزایی جمعیت زیادی از مددجویان خود کرده ایم.
به گفته وی یکی از کارهای مهم کمیته امداد این است که استعدادها را کشف و برای شکوفا شدن آنها به منظور رسیدن به خودکفایی تلاش کند.
وی به اشتغال بانوان تحت پوشش کمیته امداد متناسب با شرایط آنها تاکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت مددجویان تحصیل کرده تحت حمایت باید اجرای طرح های اشتغال زایی دانش بنیان را نیز مورد توجه قرار دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار