با Oculus Rift آشنا شوید: به داخل بازی های کامپیوتری قدم بگذارید

دسته ها: اخبار

شرکت های مختلفی تا کنون در راه توسعه محصولاتشان برای فناوری های آینده گام برداشته اند. یکی از مهمترین توسعه هایی که مدیران شرکت های فعال در حوزه فناوری باید به آن بیاندیشند وارد شدن به حوزه حقیقت مجازی است. مدتی است سامسونگ با طراحی و ساخت Gear VR وارد این حوزه شده است. شایان ذکر است منتقدین در این حوزه ساختار یک کیت به نام Oculus Rift را موفقترین کیت برای شبیه سازی حقیقت در محیط مجازی دانسته اند. این شرکت به تازگی توسط فیسبوک خریداری شده است. به جزییات بیشتر میپردازیم. 

حقیقت مجازی یا حقیقت تقویت شده به زبان ساده توانایی یک سری گجت ها و دستگاه ها برای شبیه سازی دنیا واقعی میباشد به طوری که نه تنها قابل دیدن باشند بلکه شما بصورت تمام عیار بتوانید در محیط مجازی به زندگی حس محیط بپردازید. برای مثال اینکه بتوانید در محیط یک بازی رایانه ای به راحتی راه بروید تنها با حقیقت تقویت شده ممکن میشود که صرفا با استفاده از کیت های مخصوصی تقویت حقیقت ممکن است. این کیت ها توسط شرکت های مختلف در ساختار های مختلف طراحی و تولید شده اند. 

Gear VR نام کیت تقویت حقیقت شرکت سامسونگ است. این گجت در واقع یک عینک است که شما را مجاب به دیدن محیط داخل عینک مینماید به طوری که فضای دید شما تاریک و نور از خارج عینک وارد نمیشود. در مقابل چشمان شما در داخل عینک میتواند تلفن هوشمند شما قرار گیرد. شما میتوانید از هر یک از تلفن های هوشمند ۵ اینچی سامسونگ بر روی این دستگاه استفاده کنید که ضمن داشتن کیفیت بالای صفحه نمایش سبب کاهش هزینه نیز در خرید کیت حقیقت مجازی میشود. سپس اپلیکیشن اختصاصی این گجت تصاویر مجازی را در مقابل چشمان شما به گونه ای نمایش میدهد که گویی در فضای مجازی به سر میبرید.

شاید بتوان معماری و ساختار اختصاصی کیت Oculus Rift را تا حدودی تخصصی تر و لذا موفق تر است Gear VR دانست. فیسبوک در هفته اخیر با هدف وارد شدن به این حوزه، اولین گام خود را برداشت و این شرکت را با تمامی دپارتمان هایش خریداری کرد. زاکربرگ خبر خرید این شرکت را با گذاشتن یک مطلب خبری بر روی حساب کاربری فیسبوکش با علاقه مندان در میان گذاشت. این گجت متشکل از یک ست گیرنده لمسی (Oculus Touch) و یک عینک میباشد.

گیرنده های لمسی به بازو های شما متصل میشود و عینک نیز بر روی چشمان شما قرار میگیرد. ترکیب استفاده از این گیرنده ها و عینک به شما امکان میدهد تا کلیه حرکات خود و دستانتان را به داخل رایانه منتقل کنید. سایر حرکت شما مانند راه رفتن و خم شدن هم از طریق شتاب سنج (Gyroscope) اندازه گیری میشود. مهندسی دقیق در طراحی فعالیت این گجت سبب شده تا به موفق ترین و همه جانبه ترین گجت برای شبیه سازی حقیقت تبدیل شود. این گجت هم اکنون بعنوان کنترل کننده بازی  به همراه Xbox One به فروش میرسد. 

 

 

اخبار