برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرجویان در فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار استان اخبار

برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرجویان در فنی و حرفه‌ای

مدیر روابط عمومی فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: دوره‌های آموزشی به صورت ماهانه برای هنرجویان در اهواز برگزار می‌شود.

حامد غلامی، مدیر روابط عمومی فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،بیان داشت: دوره‌های آموزشی از اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان برای متقاضیان برگزار می‌شود و این کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان دایر می‌شوند.

وی در خصوص زمان برپایی این دوره‌های آموزشی افزود: این کلاس‌ها به صورت سالانه و از فروردین ماه هرسال شروع و تاپایان اسفند ماه ادامه دارد و آموزش‌ها به صورت ساعتی انجام می گردد.

غلامی تصریح کرد: آقایان و بانوان از سن ۱۵ سال به بالا می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت نام و شرکت کنند همچنین این کلاس‌ها در برخی شهرستان‌های استان ازجمله کارون برپا می‌ شود.

مدیر روابط عمومی فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: آموزش‌ها به صورت جداگانه برای بانوان و آقایان در مراکز مختلف صورت می پذیرد.

این مقام مسئول فصل تابستان را که دانش آموزان و دانشجویان به عنوان فراغت در پیش دارند زمان مناسبی برای شرکت در این دوره ها دانست.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: در سال گذشته در ۵۵ مرکز ثابت بخش دولتی ۸ میلیون و ۴۶۸ هزارو ۳۵۵ نفرساعت از جوانان استان آموزش مهارتی را درحرفه مختلف فراگرفتند.

وی افزود: این میزان برای تعداد ۵۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جوانان جویای کار استان خوزستان با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ وهنر ارایه شد.

سواعدی عنوان کرد: آموزش مهارتی بخش دولتی در مراکز ثابت دولتی، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه‌های مهارت آموزی درمحیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته، افرادتحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز SCD، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه‌های منعقده اجرا گردید.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بیان داشت: آموزش‌های مهارتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استاندارد‌های بین المللی اجرا تا بستر لازم رابرای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدارفراهم شود.

اخبار استان اخبار