بهره مندی مناطق کمتر توسعه خوزستان از آموزشگاه مهارتی

دسته ها: اخبار استان اخبار

بهره مندی مناطق کمتر توسعه خوزستان از آموزشگاه مهارتی

امروز، شنبه 6 مردادماه، همزمان با آخرین روز از هفته ملی مهارت مناطق کمتر توسعه یافته و دور افتاده خوزستان از آموزشگاه مهارتی آزاد بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان هدف از افتتاح 13 آموزشگاه مهارتی آزاد در مناطق کمتر توسعه یافته و دور افتاده استان را فراهم کردن بسترهای اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته استان از جمله باغملک، ایذه، لالی، اندیکا، بخش چلو و غیزانیه و شهرستان گتوند عنوان نمود.

وی با بیان اینکه این آموزشگاه های فنی مهارتی مجوز فعالیت از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دریافت کرده اند، اذعان داشت: در این آموزشگاه ها، مهارت های فنی متناسب با نیاز هر منطقه به کارآموزان به خصوص بانوان ارائه می گردد.

سواعدی راه اندازی آموزشگاه های بخش خصوصی در استان را مکمل آموزش های فنی مهارتی در مراکز دولتی دانست و اظهار کرد: توسعه آموزش های مهارتی در همه سطوح منجر به ایجاد اشتغال، درآمدزایی، کاهش آسیب های اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت های روستاییان به شهرها و کاهش هزینه های خانوارهای شهری و روستایی می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به فعالیت یک هزار و 300 آموزشگاه خصوصی آزاد مجاز در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی مراکز آموزشگاه فنی (خصوصی) در مناطق روستایی و دورافتاده از اولویت های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه اندازی آموزشگاه های آزاد در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی استان، زمینه اشتغال پایدار را فراهم می کند تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان راه اندازی آموزشگاه های فنی و مهارتی در مناطق روستایی اعطا خواهد شد.

اخبار استان اخبار