تاسیس رشته تحصیلی ارتباطات سلامت در مقاطع ارشد و دکتری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی برای راه اندازی رشته تحصیلی ارتباطات سلامت در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به راه اندازی رشته ارتباطات سلامت اقدام کند و شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، پذیرای پیشنهاد‌های خبرنگاران در این زمینه است.

وی افزود: وزارت بهداشت در تمام علوم مربوط به سلامت در مقاطع مختلف از کاردانی تا فوق تخصص رشته‌های متعدد و متنوعی را تأسیس کرده است و حوزه ارتباطات سلامت از حوزه‌های بین رشته‌ای است که می‌تواند به اطلاع رسانی علمی‌تر در این حوزه کمک کند.

وی با اشاره به سختی شغل خبرنگاری و لزوم حمایت مادی و معنوی از آنان، معاونت درمان و سازمان بیمه سلامت را مکلف کرد برای بیمه تکمیلی خبرنگاران و بستگان درجه یک آنان اقدام کنند.

هر کد ملی، یک پرونده سلامت

عین اللهی خاطرنشان کرد: در طرح سلامت خانواده برای هر فرد یک پرونده سلامت تشکیل خواهد شد و این پرونده پایه خدمات سلامت به مردم خواهد بود.

وی اظهار کرد: هر فردی که از کانال سلامت خانواده مراجعه کند، ۹۵ درصد خدمات خود را رایگان دریافت خواهد کرد و این عدد در مناطق محروم ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این طرح هم برای مراجعه کنندگان و هم برای پزشکان مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

اهمیت جوانی جمعیت

عین اللهی گفت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا با اجرای همه جانبه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سالمندی جمعیت جلوگیری شود؛ چرا که نباید فرصت پنجره جمعیتی را در ۶ سال آینده از دست بدهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار