تصویب طرح احداث “شهرک سلامت اهواز” روی میز شورای شهر

دسته ها: اخبار استان اخبار

تصویب طرح احداث

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تشریح آخرین پیگیری‌ها برای احداث شهرک سلامت اهواز گفت: این طرح پس از بررسی در کمیسیون‌ها به زودی برای تصویب به صحن علنی شورا خواهد رفت.

مهران باباپور در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: از بدو فعالیت شورای پنجم شهر اهواز، بحث احداث شهرک سلامت اهواز با توجه به ترافیک خودروها در مناطق تجمع مطب‌ها و ساختمان‌های پزشکان در مناطق کیانپارس و زیتون کارمندی و همچنین سردرگمی بیماران در شهر مطرح شد.

وی ادامه داد: بنابراین احداث یک شهرک سلامت در شهر را با توجه به مشکلات و مسائل، ضروری دیدیم. احداث این شهرک سلامت به عنوان یک طرح جامع، هم موجب می‌شود مردم از سردرگمی برای یافتن یک پزشک خارج شوند و همچنین از سویی مشکل گره ترافیکی را در سطح شهر تا حدود زیادی مرتفع می‌کند و از سوی دیگر موجب می‌شود آن دسته از بیمارانی که از کشورهای خارجی و حوزه خلیج فارس وارد خوزستان می‌شوند و به دلیل نبودن یک مکان و محل منسجم برای درمان به سایر کلانشهرهای کشور می‌روند، در اهواز بمانند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه درمان و پزشکی اهواز وجود دارد، نبود یک محل و مکان متمرکز و منسجم از پزشکان موجب می‌شود بیمارانی که از کشورهای همجوار خوزستان و به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد می‌شوند، برای درمان به کلانشهرهایی نظیر شیراز و اصفهان و تهران بروند که این مسأله از نظر گردش سرمایه بحث توریستی درمانی برای اهواز بسیار حائز اهمیت است.

باباپور با بیان اینکه احداث شهرک سلامت اهواز از اولویت‌های جدی شورای شهر است، بیان کرد: اخیرا بازدیدی از شهرک سلامت اصفهان داشتیم. اکنون در حال رایزنی با مشاورانی کارآزموده و مجرب هستیم تا بنا به شرایط اقلیمی و جغرافیایی اهواز، یک زمین مناسب 10 تا 11 هکتاری برای احداث شهرک سلامت جانمایی شود.

وی ادامه داد: همچنین بحث طراحی این شهرک سلامت در دست پیگیری است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار نیز هستیم. در طرح اولیه، بنا داریم شهرک سلامت کلینیک‌ها و تخصص‌های گوناگون پزشکی را در خود جای دهد و همچنین هتل و سایر امکانات رفاهی و خدماتی نظیر هایپرمارکت و فروشگاه برای همراهان بیمارانی که از سایر شهرستان‌ها به این شهرک مراجعه می‌کنند، پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به موافقت شهردار اهواز با طرح احداث شهرک سلامت گفت: در حال حاضر به دنبال یافتن یک مشاور قوی هستیم تا زمینی را برای احداث این شهرک سلامت انتخاب کند که هم از نظر دسترسی مردم و هم از نظر بحث نبود گره ترافیکی مناسب باشد.

اخبار استان اخبار