تعطیلی مدارس کره جنوبی برای مبارزه با ویروس مرس

دسته ها: اخبار

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، هوانگ وو یی وزیر آموزش کره جنوبی صبح امروز چهارشنبه قبل از باز شدن مدارس برای جلوگیری از گسترش مرس دستور داد 230 مدرسه در مناطق مرکزی که شامل یک درصد از مدارس کشور است، تعطیل شود.

وزارت بهداشت کره جنوبی نیز دیروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، تاکنون دو تن از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست داده اند و این وزارتخانه با اتخاذ تمامی تمهیدات لازم، تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش آن بکار گرفته است.

ابتلای مردم کره جنوبی به بیماری مرس (MERS) که گزارش ها از افزایش شمار آنان به 25 نفر حکایت دارد، در کمتر از دو هفته و به دنبال بازگشت یک مرد 68 ساله مبتلا به این بیماری از سفر به عربستان سعودی رخ داده است.

بیماری سندرم تنفسی خاور میانه موسوم به مرس، کشنده تر از بیماری سندرم تنفسی حاد موسوم به سارس (SARS) است که در سال 2003 در آسیا گسترش یافت و صدها قربانی به ویژه در کشور چین گرفت . اما گفته می شود مسری بودن سندرم تنفسی خاورمیانه به مراتب کمتر از سندرم تنفسی حاد است.

وزارت بهداشت کره جنوبی روز دوشنبه نیز با اعلام تشکیل گروه ضربت به منظور کنترل و مراقبت بیشتر از شیوع این بیماری، از قرنطینه شدن 700 تن در این کشور پس از تماس با افراد آلوده به «مِرس» خبر داده بود.

این وزارتخانه همچین از آلودگی 682 نفر از شهروندان این کشور که از قبل با بیماران تماس نزدیک داشتند، خبر داد و اعلام کرد: تعدادی از اعضای خانواده و کادر پزشکی نیز در میان افراد هستند که آنان نیز در منازل و یا مراکز بهداشتی دولتی تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کره جنوبی، به جز دو بیمار جدید که این ویروس بواسطه ناقل درجه دو به آنها سرایت کرده است، بقیه مبتلایان همگی بطور مستقیم به نوعی با سفرهای مربوط به کشورهای خاورمیانه در ارتباط بوده اند.

یونهاپ یکی از دو قربانیان بیماری مرس را یک زن 58 ساله ذکر کرد که با ناقلان این ویروس در تماس مستقیم بوده است.

این زن برای نخستین بار در تاریخ یازدهم ماه مه (22اردیبهشت) امسال به دلیل مشکل تنفسی مشکوک به آسم در بیمارستان بستری، اما بعدها مشخص شد او با افرادی که ناقل ویروس مرس بوده اند، در تماس مستقیم بوده است.

دومین قربانی ویروس مرس مرد کره ای 71 ساله ای بود که پانزدهم ماه مه گذشته به دلیل مشابه مورد نخست بستری و در نهایت جان خود را از دست داد.

وزارت بهداشت کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد تا 16 ماه مه (26 اردیبهشت) یک هزار و 142 مورد ابتلا به بیماری مرس در 23 کشور جهان شناسایی شده و 465 مورد مرگ ناشی از این بیماری در خاورمیانه به ثبت رسیده است.

یک هزار و 117 مورد از مبتلایان به بیماری مرس ساکن خاورمیانه هستند و عربستان تاکنون بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان را داشته و اوایل هفته جاری آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در این کشور 437 نفر اعلام شده است.

نخستین مورد از بیماری مرس سال 2012 در عربستان سعودی کشف شد. (ایرنا)

اخبار