توسعه همکاری‌ وزارت کار با سازمان بین‌المللی کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیر دپارتمان حکمرانی سازمان بین‌المللی کار دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» که به منظور شرکت در نشست هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار در ژنو به سر می‌برد، با مدیر دپارتمان حکمرانی این سازمان، در مورد زمینه‌های توسعه همکاری‌ فی‌مابین دیدار کرد.

وی با اشاره به نظام سه جانبه‌گرایی در مجامع مهم تصمیم‌گیری وزارت مردم، گفت: شورای عالی کار، شورای عالی حفاظت فنی و شوراهای حل حل اختلاف ارکان مهم توسعه فضای حمایت از جوامع کارگری و کارفرمایی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصل سه جانبه‌گرایی را یک اصل مسلم و پذیرفته شده برای مدیریت امور حوزه روابط کار برشمرد و افزود: بر همین اساس الحاق به مقاوله‌نامه ۱۴۴ مشاوره سه جانبه سازمان بین‌المللی کار با جدیت در حال پیگیری است و در مراحل پایانی بررسی آن در مجلس قرار دارد.

رعیتی‌فرد با اشاره به تصویب پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ ایمنی و بهداشت کار، گفت: آیین‌نامه اجرایی آن جهت تصویب در شورای عالی حفاظت فنی در دست تهیه است.

وی مذاکرات و پیمان‌های جمعی را که در فصل هفتم قانون کار ایران مورد اشاره قرار گرفته است، مصداق توجه به چانه‌زنی جمعی به عنوان یک اصل مهم در حوزه روابط کار برشمرد و اظهار کرد: تصویب چارچوب قرارداد کار دریایی با همکاری شرکای اجتماعی وزارت مردم جدیدترین اقدام در این زمینه است.

معاون وزیر کار برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی و حفاظت فنی در رشته‌های خاص مانند نفت و گاز، تبادل تجربیات در حوزه ارتقای حکمرانی و نظارت بر ایمنی و بهداشت کار، برگزاری دوره‌های توانمندسازی شرکای اجتماعی و تحلیل شکاف فصل هفتم قانون کار با مقاوله‌نامه ۱۵۴ سازمان بین‌المللی کار به عنوان محورهای اولویت‌دار و مورد نیاز همکاری دو طرف عنوان کرد.

خانم «ویرا پکت پدیگاو» مدیر دپارتمان حکمرانی سازمان بین‌المللی کار نیز در این نشست با ابراز خوشحالی از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ و سایر مقاوله‌‌نامه‌‌های در دست پیگیری، آمادگی این دپارتمان را برای ارائه خدمات و همکاری در حوزه‌های یاد شده اعلام کرد.

*حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجلاس سازمان بین‌المللی کار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای شرکت در اجلاس ۳۴۴ هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار در ژنو به سر می‌برد، در نشست بررسی گزارش پیشرفت اجرای نقشه راه اصلاحات نظام روابط کار بنگلادش شرکت کرد.

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» در این نشست با تقدیر از تلاش‌های دفتر بین‌المللی کار برای تنظیم گزارش دوره ای برای ارائه به نشست ۲۴۵ گفت: اقدامات صورت گرفته ذیل برنامه نقشه راه بهبود پایبندی به مقاوله‌ نامه‌های ۸۱، ۸۷ و ۹۸ توسط بنگلادش حاکی از اراده این کشور برای ارتقای نظام روابط کار است.

وی اصلاحات اعمال شده در قانون کار، نظام ثبت اتحادیه‌های کارگری و تقویت نظام بازرسی کار را نیز مورد تأیید قرار داد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سازمان بین‌المللی کار درخواست کرد به همکاری‌ها و حمایت‌های خود از توسعه نظام روابط کارگری و کارفرمایی در بنگلادش ادامه دهند.

رعیتی فرد در ادامه این نشست و در جریان رسیدگی به پرونده شکایت از ونزوئلا، با اشاره به اقدام این کشور در تشکیل فوروم گفت‌و‌گوی اجتماعی برای تعامل بیشتر شرکای اجتماعی و دولت، خواستار تداوم همکاری‌های سازمان با این کشور برای رفع موضوعات باقی مانده شد.

در این نشست پیشنهاد دفتر بین‌المللی کار در مورد لزوم تسریع اقدامات و نیز ارائه گزارش دوره‌ای پیشرفت برنامه به نشست ۳۴۵ هیأت مدیره سازمان مورد بحث و بررسی اعضای هیأت مدیره قرار گرفت و تصویب شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار