توقف استخدام‌های بی‌رویه در شهرداری‌های خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از استخدام بیش از حد و بی‌رویه در شهرداری‌های خوزستان شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم مصوب شد سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ۳ درصد به ۴ درصد افزایش یابد بنابراین سهم دولت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برابر شده است. قرار است از بهمن‌ماه سهمی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص داده شود، افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه پارسال ۴۴ میلیارد تومان عوارض و آلایندگی به شهرداری کوت عبدالله (کارون) پرداخت شد، اما با پیگیری‌های انجام شده در هشت ماهه گذشته، ۵۲ میلیارد تومان به این شهرداری پرداخت شده است تقریبا پرداختی‌ها دو برابر شد، افزود: قطعا باید برنامه‌ریزی شود و از استخدام بیش از حد و بی‌رویه در شهرداری‌های خوزستان جلوگیری شود.

یوسفی بیان داشت: هر چه اعتبارات هم بدهیم نه کارکنان رضایت دارند و نه عمران و آبادانی انجام می‌شود و ۷ هزار تن قیر برای دهیاری‌ها و شهر‌های ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه و ۲ هزار تن برای کوت عبدالله پیگیری و به صورت رایگان تامین شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر تن قیر به ۱۳ میلیون تومان رسیده، اما با پیگیری‌ها از وزارت کشور این میزان قیر به صورت رایگان تامین شد و هفته گذشته نیز با مدیرکل امور مالیاتی صحبتی برای کمک به حل بخشی از مشکلات معیشتی این کارگران داشتم، اما انتظار می‌رود مسئولان محلی، منابع مالی جدید برای این شهر پیش‌بینی کنند.

او گفت: اگر هر چه ارزش افزوده افزایش یابد به همان میزان نیرو استخدام شود، نمی‌توانند حقوق و دستمزد این پرسنل را پرداخت کنند و در شهر هم اتفاقی نخواهد افتاد و شاهد سوءمدیریت‌ها خواهیم بود.

این مقام مسول اظهار داشت: نمایندگان در بحث قانون‌گذاری و کمک اعتباری در سطح ملی در خدمت هستند، اما در نهایت، اجرا با این مسئولان است و باید منابع جدید مالی پیش‌بینی شود. به طور مثال در کوت عبدالله زمین‌های زیادی وجود دارد، اما این زمین‌ها توسط زمین‌خواران تبدیل وضعیت می‌شوند در حالی که این سهم شهرداری باید مدیریت شود تا به عنوان منابع پایدار برای رشد و آبادانی شهر باشد.

اخبار استان اخبار