افزایش ۵.۹۶ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش ۵.۹۶ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان چیزی حدود ۴۰.۳ درصد است که ۵.۹۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نور محمد پور عصر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان که در محل تالار الغدیر فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: طبق طرح سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری شهرستان آبادان ۱۴.۳ درصد در سال ۹۵ است که این میزان با معدل استانی برابری می‌کند اما از معدل کشوری کمتر است.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان چیزی حدود ۴۰.۳ درصد است (رشد ۵.۹۶ درصدی) که از معدل ۳۹.۴ درصدی کشوری بیشتر است.

محمدپور تصریح کرد: جمعیت بیکار در آبادان ۱۲ هزار و ۸۸۶ نفر است که در مقایسه با سال ۹۰ که ۲۰ هزار و ۸۶۲ نفر بیکار داشت ۳۳.۴۴ درصد کاهش بیکاری را شاهدیم و این بدان معناست که ۶ هزار و ۹۷۶ نفر از جمعیت بیکار آبادان در مقایسه با سال ۹۰، کاسته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به جمعیت ۵۶ هزار و ۳۳۳ نفری شاغل در آبادان در سال ۹۰ گفت: این رقم در سال ۹۵ به ۸۳ هزار و ۵۴۴ نفر بالغ می‌شود که نشان‌دهنده آن است که در طی پنج سال ۲۷ هزار نفر به جمعیت شاغلان آبادان افزوده شده است.

محمد پور افزود: جمعیت فعال آبادان در سال ۹۰ به ۷۷ هزار و ۱۹۵ نفر می‌رسید که این رقم در سال ۹۵ به ۹۷ هزار و ۷۴۰ نفر بالغ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سطح وزارتخانه تعاون، طرح‌هایی در قالب طرح فراگیر اشتغال، طرح مشاغل روستایی و مناطق محروم و مشاغل خانگی داریم، اظهار کرد: سهمیه استان از اعتبارات طرح فراگیر اشتغال ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری است. در طرح فراگیر اشتغال باید ۴۰ هزار و ۳۳۹ شغل در استان ایجاد شود.

محمدپور تصریح کرد: در بخش طرح‌های سرمایه در گردش و ایجادی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه اعتبارات به ۳۴ رشته شغلی پر اشتغال در خوزستان اعطا می‌شود، گفت: متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی باید طرحشان را به دستگاه‌های شهرستانی و استانی تحویل دهند که پس از موافقت طرح‌ها به کارگروه اشتغال استان معرفی و سپس به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و پس از تائید نهایی مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

محمد پور با اشاره به اعطای تسهیلات به کسانی که بتوانند نیروهای جدید جذب کنند، افزود: در طرح مشاغل روستایی و مناطق محروم، نیمی از منابع از طریق صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود که سهم خوزستان از این منابع ۲۴۰ میلیارد تومان در سال جاری است البته از طریق بانک‌ها نیز باید به آن افزوده شود و شامل تخفیفات ۶ درصدی در روستاها و در روستاهای محروم تا چهار درصد است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار