جزییات اعطای تسهیلات شهریه به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات پرداخت تسهیلات شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی،سیدهادی سیدفضلی رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از محل اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مطابق بخشنامه و تعیین سهمیه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، از تسهیلات شهریه قرض‌الحسنه استفاده کرده و پس از فراغت از تحصیل نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و از طریق صندوق‌ رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی واحدها و مراکز آموزشی تخصیص می‌یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آغاز بازپرداخت اقساط این تسهیلات پس از فراغت از تحصیل است، اظهار داشت: تسهیلات شهریه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی از محل اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با نرخ ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

دکتر سیدفضلی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان متقاضی می توانند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویان واحد دانشگاهی خود نسبت به ارائه درخواست و تکمیل فرآیند تسهیلات اقدام کنند.
جدول مبلغ تسهیلات مربوط به هرکدام از مقاطع تحصیلی به شرح زیر است:

مقاطع تحصیلی سقف تسهیلات کل دوره در هرمقطع (ریال) مبلغ تسهیلات هر ترم (ریال) تعداد ترم بازپرداخت اقساط
کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ۴ بعد از فراغت ازتحصیل
کارشناسی پیوسته ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ۸ بعد از فراغت ازتحصیل
کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۴ بعد از فراغت ازتحصیل
دکتری ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۸ بعد از فراغت ازتحصیل
دکتری تخصصی ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۶ بعد از فراغت ازتحصی
اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار