جوانان خوزستانی از بیکاری در رنج هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جوانان خوزستانی از بیکاری در رنج هستند

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان خوزستانی از بیکاری در رنج هستند، گفت: ظرفیت‌های این استان گرفتار ریزگردها و طرح انتقال آب است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، آیت‌الله محسن حیدری امشب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی با گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار کرد: استان خوزستان به‌ واسطه ظرفیت‌های بالای خود نیاز به توسعه دارد و لازم است از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.
وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب بندر امام خمینی (ره) افزود: متأسفانه عدم به‌کارگیری نیروهای بومی در طرح‌های استان خوزستان به یک مشکل در زمینه بیکاری تبدیل شده است.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجود تمام ظرفیت‌های مطلوب موجود در خوزستان این استان گرفتار ریزگردها، طرح‌های انتقال آب و … است و جوانان آن از بیکاری در رنج هستند.
آیت‌الله حیدری از اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان خواست عنایت ویژه‌ای به بندر امام خمینی (ره) داشته باشد.
وزارت نیرو خوزستان را فلج کرده است
وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید سیاست‌های غلط و نگاه بخشی خود را تغییر دهد، تشریح کرد: وزارت نیرو خوزستان را فلج کرده است و با ادامه این روند وضعیت بدتر خواهد شد.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: مبارزه با استکبار، فرمان صریح قرآن است، خداوند به پیامبر اکرم (ص) فرمان داد که از کفار اطاعت نکند و اینها مبنای ملی مبارزه با استکبار جهانی است. امروز ما ثمرات این ایستادگی را ملاحظه می‌کنیم، با وجود توطئه‌های بی‌شمار دشمنان، پیروزی‌ها، سربلندی‌ها و افتخارات روز به روز برای ایران رقم زده می‌شود.
امام جمعه موقت اهواز متذکر شد: پیروزی نیروهای مقاومت در لبنان بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و همچنین موفقیت‌های ارتش و نیروهای مردمی در عراق و سوریه بازتاب مقاومت اسلامی ملت ایران است.
وی اضافه کرد: مبارزه با استکبار فقط در شعار نیست، نمی‌توان ادعای مبارزه با استکبار جهانی داشته باشیم، در حالی که از نظر اقتصادی وابسته به اجنبی بوده و از نظر فرهنگی ریزه‌خوار سفره غرب باشیم، باید به صورت همه‌جانبه در راستای استقلال کشور قدم برداریم.
آیت‌الله حیدری تبیین کرد: گام‌های بلندی برای ایجاد استقلال اقتصادی برداشته شده است، اما هنوز در ابتدای راه هستیم، برای استقلال اقتصادی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب مهم‌ترین مسأله است. در خوزستان استعدادهای فراوانی وجود دارد، اما زیرساخت‌ها برای شکوفایی آنها کافی نیست و اگر به این زیرساخت‌ها عنایت ویژه شود، موجب خیر و برکت نه فقط برای خوزستان، بلکه برای کل کشور خواهد شد.
رسیدگی به خوزستان رسیدگی به کل کشور است
وی عنوان کرد: در رابطه با بندر امام خمینی (ره) باید بگوییم، سازمان بنادر به محیط پیرامونی خود توجه بیشتری داشته باشد، در بحث اشتغال اولویت را بر نیروهای بومی قرار دهد، نرخ بیکاری در اطراف این صنایع بزرگ و این بندر دو برابر میانگین کشوری است، می‌دانیم که ایرادات استخدام در کشور به مدیریت مرکزی برمی‌گردد، اما مدیران استانی باید توجه کنند که به مردم منطقه جفا نشود.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه اظهار داشت: رسیدگی به خوزستان رسیدگی به کل کشور است. 85 درصد نفت کشور در خوزستان تولید می‌شود، پس باید توجه ویژه‌ای به این استان شود، در همین بندر امام خمینی(ره) صنایع بزرگ و متعدد پتروشیمی وجود دارد که 100 درصد مدیران آنها پروازی هستند، همچنین 80 درصد مدیران میانی آنها غیربومی هستند که حتی نیروهای خدماتی را هم از استان‌های دیگر استخدام کرده‌اند.
وی تصریح کرد: آب، خاک و هوایی را که خداوند برای خوزستان مقدر کرده است تا خوزستان جلگه‌ای حاصلخیز برای کل کشور باشد، درحالی که بعضی از مدیران مرکز نشین نگاهی بخشی دارند و منافع خوزستان را جدای از منافع ملی می بینند و این کاری است اشتباه و برای در نظر گرفتن منافع کشور ابتدا باید به خوزستان فکر کنید.
* یک هزار هکتار کانون فعال ایجاد ریزگردها از نتایج این سیاست‌های غلط و نابه‌جا است
آیت‌الله حیدری افزود: از رهگذر این سیاست‌های غلط به این استان جفا شده است، آب‌های خدادادی این منطقه را به جاهای دیگر منتقل کرده‌اند که 600 هزار هکتار کانون فعال ایجاد ریزگردها یکی از نتایج این سیاست‌های غلط و نابه‌جا است.
وی مطرح کرد:‌ وزارت نیرو، خوزستان را فلج کرده است، 400 هزار نخل شادگان بر اثر این بی‌آبی از بین رفته است، مردم آن مناطق به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند، البته خواب‌های آنها برای خوزستان تمامی ندارد، خواب جدیدی برای خوزستان دیده‌اند که وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: از 18 میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز حوزه آب‌ریز کارون و دز فقط 8 میلیارد مصوب کرده‌اند، کرخه را از بین خواهند برد و فقط 15 درصد از آب مورد نیازش را برایش مصوب کرده‌اند، در حوزه آبریز هندیجان یک سوم نیاز آبی منطقه برایشان در نظر گرفته شده است.
آیت‌الله حیدری عنوان کرد: فاجعه در حال ایجاد است، این موارد خوزستان را پر از ناراضی خواهد کرد که ممکن است این نارضایتی‌ها و فاجعه‌ها سبب بهره‌برداری اجانب شود، امیدواریم در وزارت راه و شهرسازی و به ویژه سازمان بنادر و کشتیرانی این نگاه بخشی وجود نداشته باشد.
وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات عبداللهی مدیرکل اسبق سازمان بنادر و کشتیرانی استان خوزستان از خداوند برای مدیرکل جدید توفیق خدمت به مردم و پیشرفت روز افزون مسألت کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار