خصوصی‌سازی بیمارستان پتروشیمی ماهشهر یک معضل جدی است/نمایندگان مردم با استخدام نیروهای غیربومی مقابله کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خصوصی‌سازی بیمارستان پتروشیمی ماهشهر یک معضل جدی است/نمایندگان مردم با استخدام نیروهای غیربومی مقابله کنند

امام‌جمعه شهرک طالقانی گفت: خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی معضل جدی برای مردم شهرستان خواهد بود، ضرورت دارد مسؤولان با توجه به شرایط موجود و کمبود امکانات درمانی در اسرع وقت در این رابطه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با گرامی داشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: توصیه ما به نمایندگان مجلس این است شیوه کار شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند، نمایندگان مجلس از حقوق مردم دفاع کرده و حزبی کار نکنند و هدف آن‌ها خدمت به مردم باشد.

وی با قدرانی از پیگیری‌های نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی برای تبدیل شهرک طالقانی به شهر، افزود: دفاع نماینده مردم ماهشهر از حقوق شهرک طالقانی در مجلس و اعتراضی که به وزیر داشتند قابل‌تقدیر است، امیدواریم با این پیگیری‌ها در آینده شهرک طالقانی تبدیل به شهر و توسعه اراضی 60 هکتاری نیز محقق شود.

امام‌جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: معضل بیکاری در خوزستان بیداد می‌کند. ۱۸ نماینده در خوزستان مشغول به فعالیت هستند ولی همچنان شاهد بیکاری جوانانمان هستیم، از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم که مقابله با استخدام‌های غیربومی را با جدیت دنبال کنند.

وی گفت: وضعیت اجتماعی استان به یک بحران جدی روبرو است. در همایش ائمه جمعه استان این موضوع عنوان شد که با این شرایط یک خوزستانی هم در این استخدامی مشغول به کار نخواهد شد. در همایش دیروز یک طومار خطاب به رئیس‌جمهور توسط ائمه جمعه استان امضا شد.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: یک دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته و دانشجو باید آرمان‌گرا باشد.

وی افزود: دانشگاه باید مرکز معنویت باشد، برخی فکر می‌کنند دانشگاه جای بی موالاتی است و از دیدن روحانیون در دانشگاه تعجب می‌کنند، این نگاه باید تغییر کند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در ادامه با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: اقتصاد کشور رکود دارد و بیکاری در جای خود مانده است. یکی از کارهایی که دولت می‌توانست انجام دهد قطع یارانه اقشار پردرآمد است. یارانه از دولت دهم تاکنون همان مبلغ است این در حالی است که افرادی که در کمیته امداد و بهزیستی هستند فقط فکرشان به یارانه است، چاره‌ای بیندیشند که به یارانه اقشار کم‌درآمد توجه شود.

وی همچنین به عواقب خصوصی شدن بیمارستان صنایع پتروشیمی در شهرک بعث بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: اگر چنینی موضوعی محقق شود، قیمت‌ها چند برابر خواهد شد که این مسأله با توجه به وجود اقشار کم‌درآمد و کمبود امکانات درمانی در شهرستان پذیرفته نیست، از نماینده، فرماندار و باقی مسؤولان درخواست می‌کنیم مانع این موضوع شوند. اگر این کار انجام شود معضل دیگری پیش خواهد آمد.

هاشمی با انتقاد جدی از تعلل مسؤولان درباره رفع مشکل گاز منازل شهرک طالقانی بیان کرد: هفته گذشته در موضوع گاز صحبت کردم و گفتیم که خانواده‌های بی‌بضاعتی داریم که از نعمت گاز محروم هستند اما از برخی مسؤولان گله‌مندم که موضوع را پیگیری نکردند.

وی افزود: چرا مسؤولان پیگیری نمی‌کنند و به این محرومیت‌ها پایان نمی‌دهند؟ من از شورای شهر درخواست دارم که دراین‌باره لایحه‌ای تصویب کنند. درخواست من از شورای شهر این است که فوراً تصمیمی بگیرد این موضوع تا هفته آینده تعیین تکلیف و حل شود.

امام‌جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: برنامه‌هایی تدوین کنید و به فکر محرومان باشید. اگر مسؤولان مشکلات بیان‌شده را پیگیری نکنند دیگر در جلسات اداری که هیچ خروجی نداشته باشند شرکت نخواهم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار