داوطلبان کنکور خواستار اجرای دقیق و صحیح مصوبه جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برخی داوطلبان کنکور سراسری خواستار اجرای دقیق و صحیح مصوبه جدید آزمون سراسری از سوی نهادهای مرتبط شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور که در کشور ما به عنوان مهم‌ترین آزمون جوانان مطرح است و هر جوان ایرانی تجربه استرس‌های کنکور را به عنوان یکی از خاطرات مهم در آلبوم خاطراتش دارد، این روزها دستخوش تغییراتی شده که این تغییرات با اظهارنظرهای مختلفی بخصوص از سوی داوطلبان کنکور رو به رو شده است.

در جلسه ٨۶٣ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح جدیدی برای کنکور مصوب شد که براساس این مصوبه سهم کنکور در پذیرش دانشجویان به ۴٠ درصد کاهش یافت و ۶۰ درصد مابقی به تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان اختصاص یافت.

همچنین براساس این مصوبه، آزمون سراسری دوبار در سال و با اعتبار دو ساله برگزار می شود و دروس عمومی از آزمون سراسری حذف خواهد شد.
برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با حمایت از این طرح، خواستار اجرای هرچه دقیق‌تر و صحیح‌تر این مصوبه از سوی ارگان‌های مربوطه شدند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به مزیت‌های مصوبه جدید کنکور گفت: با اجرای مصوبه جدید کنکور، امتحانات نهایی دارای اعتبار بیشتری می‌شود و دانش آموزان بیشتر به یادگیری عمقی و محتوایی می‌پردازند که این مسأله بسیار در یادگیری و افزایش کیفیت آموزش تاثیر دارد.

وی افزود: کنکور سراسری مبتنی بر مهارت‌های تست‌زنی است و افرادی که از این مهارت برخوردار باشند شانس قبولی بیشتری دارند اما با افزایش سهم امتحانات نهایی، افرادی که مطالب دروس را به صورت محتوایی و عمقی آموخته باشند از شانس قبولی بیشتری برخوردارند.
سردبیر سوژه فارس من با بیان اینکه مصوبه جدید به عدالت آموزشی نزدیک‌تر است، عنوان کرد: با اجرای مصوبه جدید نیازی به هزینه کلان بابت شرکت در کلاس‌های آموزشی و خرید کتب کمک درسی نیست، البته امیدواریم این مصوبه به خوبی و به طور صحیح و بدون تقلب در امتحانات نهایی اجرا شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار