راه اندازی 1000 مرکز خدمات پرستاری درمنزل/ پرستاران منزل شناسنامه دار می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه اندازی 1000 مرکز خدمات پرستاری درمنزل/ پرستاران منزل شناسنامه دار می‌شوند

وزیر بهداشت با اعلام راه اندازی یک هزار مرکز رسمی خدمات پرستاری درمنزل، از تدابیر وزارت بهداشت برای برخورد با متخلفین این حوزه و ضرورت سرمایه گذاری برای توسعه این خدمات ارزنده خبر داد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در همایش کشوری پرستاری، با اظهار خرسندی از راه اندازی هزار مرکز رسمی خدمات پرستاری در منزل، گفت: این حرکت بسیار خوبی برای بهره مندی آحاد مردم و بیماران نیازمند به چنین خدماتی است که شاید سالها انتظار آن را می‌کشیدند و با این کار قطعا دست خاطیان و متخلفین نیز کوتاه می‌شود.

وی تاکید کرد: با راه اندازی مراکز خدمات پرستاری در منزل نه تنها بیمارانی که به دلایلی نمی توانند مدام به مراکز درمانی مراجعه کنند از این خدمات بهره مند می‌شوند بلکه بستری مناسب برای توسعه اشتغال پرستاران باتجربه و علاقه مند در این حوزه است از سوی دیگر نیز برخی از موسسات و شرکت هایی که بدون مجوز وزارت بهداشت وارد این حوزه شده بودند نیز کنار می روند.

وزیر بهداشت با تاکید بر وجود برخی موانع برای گروه های پزشکی در تاسیس مطب و نظایر آن افزود: در این زمینه موانعی هست که به عنوان مثال این که چرا ما اصلا باید بگوییم که اگر کسی بخواهد مطبی تاسیس کند باید مجوز بگیرد ؟ می توانیم بگوییم برای راه اندازی مطب چه شرایطی برای پزشک لازم است و اگر خارج از آن بود می‌توان در سامانه ثبت کرد و بازهم اگرخارج از آن اقدام شود میتوان مجوز متخلف را باطل کرد .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار