رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی/ چگونگی بازپرداخت بدهی دانشجویان به صندوق رفاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی/ چگونگی بازپرداخت بدهی دانشجویان به صندوق رفاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی خبر داد.
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیش از 417 میلیارد تومان انواع وام به دانشجویان پرداخت کرده است.

یزدان مهر ادامه داد: در سال های اخیر به منظور افزایش حال دانشجویان و اثر بخشی وام های دانشجویی برای رفع نیازهای دانشجویان، مبالغ وام های دانشجویی از 25 تا50 درصد رشد داشته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته به 100 درصد متقاضیان وام های دانشجویی به غیر از شهریه، تسهیلات پرداخت کرده و مبلغ 1.7 میلیارد تومان وام تغذیه به بیش از 10 هزار دانشجو در سه ماهه اول سال 97 پرداخت شده است.

استقبال دانشجویان از نحوه بازپرداخت بدهی‌ها
یزدان مهرگفت: همچنین در سال گذشته مبلغ 3.2 میلیارد تومان به بیش از سه هزار دانشجو در قالب وام عتبات پرداخت شده است و همچنین در سال ،96 11.6میلیارد تومان به پنج هزار و 843 نفر در قالب وام ازدواج پرداخت شده است.

یزدان مهر در ادامه به وصول بیش از 382 میلیارد تومان از مطالبات سنواتی اشاره کرد وگفت: یکی از بحث‌هایی که در صندوق رفاه دانشجویان داشتیم، این بود که در ابتدا آسیب‌شناسی از وضعیت این صندوق را انجام دادیم و به این موضوع برخورد کردیم که 440 میلیارد تومان مطالبات سنواتی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها داریم و برخی از این مطالبات صعب‌الوصول شده است، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم همچنین با همراهی رسانه‌ها، مشارکت دانشگاه‌ها و برخی اقدامات دیگر توانستیم بیش 382 میلیارد تومان از این مطالبات را وصول کنیم.

وی گفت: خوشبختانه استقبال برای بازپرداخت بدهی‌ها از سوی فارغ‌التحصیلان در قالب اجرای طرح‌های مختلف بسیار خوب بوده است، بطوری که ما در قالب این طرح توانستیم از 440میلیارد تومان مطالبه در هر مرحله از اجرای طرح، حدود 40میلیارد تومان را از بدهکاران دریافت کنیم و در حال حاضر فقط 100 میلیارد تومان از مطالبات سنوات باقی مانده است.

مشاور وزیر علوم یادآوری کرد: بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان می‌توانند بدهی‌های خود را به دو صورت یکجا و اقساطی به صندوق رفاه واریز کنند، در واقع افرادی که بدهی‌های خود را یکجا پرداخت کنند، از بخشش صد در صدی بهره‌مند می‌شوند و بدهکارانی که 50 درصد جرایم خود را پرداخت کنند، 50 درصد باقی مانده را نیز می‌توانند به صورت اقساطی طی 6 ماه پرداخت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار