زمان مصاحبه دستیاری پزشکی ۳ رشته اعلام شد/ ۶ هزار نفر انتخاب رشته کردند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمان مصاحبه دستیاری پزشکی ۳ رشته اعلام شد/ ۶ هزار نفر انتخاب رشته کردند

رئیس سنجش آموزش پزشکی از زمان مصاحبه دستیاری پزشکی در سه رشته روانپزشکی، زنان و پزشک خانواده خبر داد.
آبتین حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از زمان مصاحبه دستیاری پزشکی در سه رشته تخصصی خبر داد و گفت: مصاحبه دستیاری پزشکی در سه رشته روانپزشکی، زنان و پزشک خانواده از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد:مصاحبه شفاهی دستیاری پزشکی در سه رشته روانپزشکی، زنان و پزشک خانواده در شهر تهران برگزار می شود.

حیدرزاده به تعداد داوطلبانی که در چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی انتخاب رشته کردند، اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار نفر تا سی ام فروردین ماه انتخاب رشته کردند.

زمان اعلام نتایج دستیاری پزشکی
رئیس سنجش آموزش پزشکی به زمان اعلام نتایج چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی اشاره کرد و گفت: عید فطر نتایج چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی اعلام می شود.

وی به میزان ظرفیت چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی اشاره کرد و گفت: امسال کل ظرفیت پذیرش دستیاری ۲ هزار و ۶۱۰ نفر است البته این عدد نهایی نیست.

شرایط پذیرش دستیاران در خوابگاه‌ها
رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شرایط خوابگاه پذیرفته‌شدگان دستیاری تخصصی پزشکی اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تعهدی برای اسکان و تأمین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند و در صورت اینکه شرایط و امکانات و ظرفیت آزاد خوابگاهی داشته باشند به دستیاران خوابگاه خواهند داد.

حیدرزاده با بیان اینکه بخشی از سهمیه‌های پذیرش به داوطلبان ایثارگران و مناطق محروم تعلق می‌گیرد، بیان کرد: اگر سهمیه ۲۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران تکمیل نشود، در مرحله اول ظرفیت های خالی به ایثارگران ۵ درصد اختصاص می یابد و در مرحله بعدی اگر ظرفیت پر نشود، صندلی های خالی به داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می‌گیرد، همچنین ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه‌های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می‌گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار