سیزدهمین نمایشگاه کتاب در خوزستان آغاز به کار کرد

دسته ها: اخبار استان اخبار

سیزدهمین نمایشگاه کتاب در خوزستان آغاز به کار کرد

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان امروز با حضور مسئولان استانی در استان خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان همزمان با دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی آغاز به کار کرد.

محمد جوروند در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان برگزار شد، اظهار داشت: مقوله کتاب در فرهنگ دینی از جایگاه بالایی برخوردار است و استان خوزستان در این زمینه نیز پیشینه درخشانی دارد.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه کتاب سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشت، ادامه داد: سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان همزمان با دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تمام ناشران استان خوزستان و کانون‌های فرهنگی و هنری در نمایشگاه حضور دارند و در این سری از نمایشگاه برنامه‌های متنوع و خوبی در نظر گرفته شده است.

جوروند عنوان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و چندین دستگاه دیگر در این نمایشگاه نیز غرفه راه اندازی کرده‌اند.

همچنین در بخش دیگر افتتاحیه، قادر آشنا نیز با اشاره به کتاب «خودباوری و خودباختگی از دیدگاه امام خمینی(ره)» اظهار داشت: فرهنگ و هویت مهم‌ترین عنصر برای هر جامعه تعریف شده است و این عنصر به انسان عزت و سلامتی عطا می‌کند.

وی بیان کرد: براساس این کتاب تلاش غرب در جهتی است که جوامع بشری و شرقی به نقطه‌ای برسند که احساس کنند هیچ چیزی نیستند در واقع هرکجا در خودباوری‌ها به درستی عمل کردیم موفق بوده‌ایم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور با اشاره به این‌که مرغوب غرب شدن مصیبت بزرگ جهان است، گفت: امام راحل چند راه‌حل در این زمینه ارائه می‌دهد که بازگشت به اصالت دینی و مذهبی، بازگشت به اصالت ایرانی از جمله این راهکارها هستند.

وی با بیان این‌که هرکجا شکست خورده و ناکارآمد بوده‌‎ایم به دلیل فاصله و زاویه گرفتن با آرمان‌های امام راحل است، خاطرنشان کرد: شرط نجات از خودباختگی بیداری است و این آگاهی از طریق مطالعه و انس با کتاب به دست می‌آید و دولت جمهوری اسلامی ایران خود را موظف می‌داند که نمایشگاه کتاب برگزار کند.

این دو نمایشگاه در سالن‌های کاملا مجزا از تاریخ 17 بهمن ماه تا 23 بهمن ماه سال جاری برپا است که علاقه‌مندان و فعالان در این حوزه‌ها می‌توانند از ساعت 9 تا 12 صبح و 16 تا 22 نیز از بخش‌های مختلف دیدن کنند.

به گزارش تسنیم، در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان، 567 ناشر در 340 غرفه و با نزدیک به 91 هزار و 125 عنوان کتاب برای بازدید علاقه‌مندان و کتابخوان‌های گذاشته شده است. برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه 800 میلیون تومان بن با 30 درصد تخفیف نمایشگاه وناشران اختصاص یافته است.

اخبار استان اخبار